[SharpMZ] Neco noveho o GDG

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Čtvrtek Únor 9 20:06:47 CET 2017

Pomerne dlouho uz se vi, ze v rezimu MZ-700 nelze pracovat s VRAM ve
chvili, kdy zrovna paprsek leti po obrazovce - pri zapisu 1. bajtu to
jeste projde bez perzekuce, protoze je tam zrejme nejaky latch, ale pri
zapisu druheho, nebo pri jakemkoliv cteni obdrzite okamzite WAIT az do
HBLN +/- (kolik je to +/- snad jednou zjistime z analyzy GDG).

Co se ovsem doposud nevedelo je to, ze ta mrcha GDG posila WAIT i v
rezimu MZ-800 !!! Proto je tedy napr. u Patikova FX sound 4 ten sedy
pruh v emulatorech umisten malinko vyse, nez na realnem HW.

Prozatim jsem to tedy jeste moc nezkoumal, nicmene vypada to, ze WAIT
obdrzime jen pri cteni VRAM. Podle mne proto, ze fyzicky se tusim
nacitaji ty ctyri video banky na 2 faze a 3. faze je potom cas, ktery je
pridelen pro komunikaci s CPU. Pri zapisu se zrejme vyuzije ten latch a
k WAITu nedojde ... Budu muset jeste analyzerem opichat ridici signaly
VRAM, abych si udelal jasno o tom jaka je tam perioda, protoze z toho co
jsem nameril jsou ty WAITy dlouhe v rozpeti 1 - 4 cpu takty.

BTW: prijde mi to celkem jako zajimave zjisteni nejen z duvodu emulace,
ale napr. proto, ze kdyz jsem kdysi programoval engine Pushovera, tak
jsem skoncil m.j. na tom, ze pri animaci v horni casti obrazovky uz mi
to docela poblikavalo. Je dost mozne, ze kdybych se pri animaci vyhnul
nacitani spritu z VRAM, ale tahal je z normalni RAM, tak bych zrejme
usetril trochu strojoveho casu a paprsek by mne nedohnal...