[SharpMZ] Potize s generovanim preruseni od CTC0 na mz-800 - podezreni na mrtvy OUT0 od 8253 (?)

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Středa Únor 1 16:31:39 CET 2017

Dobry den, zkusim to vzit postupne:

Co se tyka implementace RS232 v Unikarte, tak nevim jakou mate verzi.
Pokud tu puvodni, kterou jsem vyvijel spolecne s Vaskem Peroutkou, tak
ta - pokud si pamatuju umi pres API nastavit vse, vcetne bd, HW/SW
rizeni toku a nastaveni limitu pro interrupty z bufferu RS232... Pokud
mate tu novejsi verzi Unikarty od Bohouse, tak tam bohuzel netusim jake
jsou moznosti obsluhy SIO.

Podival jsem se na vas zdrojak. Zkusim to bodove:

1) Jen drobne doporuceni - pro umisteni obecneho programu bych spise
doporucoval rozsah adres 0x2000 - 0x7fff, kde mate bez ohledu na rezim,
ci mapovani vzdy zaruceno, ze tam bude RAM

2) Pouzivate IM 1, coz je rezim, ktery pri interruptu zavola RST 0x18 -
zadna posvatna adresa na 0x1039 neexistuje. Bud si musite odmapovat
dolni ROM a umistit na adresu 0x0038 obsluznou rutinu, nebo je potreba
pouzivat rezim IM 2 u ktereho si na nejake sude adrese v pameti ulozite
interrupt vector - adresu interrupt handleru. Horni cast adresy vectoru
vlozite do registru I. Dolni (vzdy suda!) cast adresy se posle na ctrl
port prislusne brany PIOZ80.

3) Vsimnul jsem si, ze vas interruipt handler konci instrukci RET.
Vzhledem k tomu, ze interrupt zavolalo PIOZ80, tak mu musite sdelit, ze
obsluzna rutina uz skoncila a je mozne zacit opet strasit. K tomu slouzi
navratova instrukce RETI.

4) CTC0 nastavujete do rezimu MODE0, tzn. ze ve chvili, kdy zapisete
kontrolni slovo, tak CTC0 output prejde do stavu "0" a zustane v nem
naveky, nebo dokud nedokoncite load. Pak se spusti odecet a na jeho
konci prejde CTC0 output do stavu "1", kde zustane uz naporad. POZOR:
CTC0 je do PIOZ80 pripojeno na PA4 pres invertor! Vas interrupt
controller musi byt tedy citlivy na uroven HIGH.

5) Aby jste se vyhnul tomu, ze prijde interrupt drive, nez chcete, nebo
naopak, ze neprijde vubec, tak doporucuji pri inicializaci dodrzet
nasledujici poradi procesu:

- sdelit procesoru DI

- optimalne bych pres PC2 na i8255 zablokoval interrupty z CTC2, aby se
nam do toho nemotaly

- poslat CTRL MODE0 do CTC (output prejde do klidoveho stavu )

- nastavit registr I a vlozit dolni cast interrupt vectoru do PIOZ80

- dokoncit inicializaci PIOZ80 s tim, ze ve chvili kdy se nastavuje
Interrupt Controll Word ( ICW - xxxx 0111 ), tak 4. bit nastavte "1" -
tzn.,  ze bude nasledovat IC_MASK. V tuto chvili se provede reset
pripadneho interruptu, ktery by tam mohl zakerne cekat. Ve chvili, kdy
zapisete IC_MASK, tak se provede scan stavu portu a vy nutne
potrebujete, aby byl v klidu /CTC0 = "1"

- sdelit procesoru EI

- dokoncit load CTC0, cimz se spusti pocitani

Vic mne toho ted od pohledu do toho zdrojaku nenapada. Dejte vedet jak
jste dopadnul.

Michal