[SharpMZ] MZ-800 GDG pod Rentgenem

Radek Suk suk na radeksuk.cz
Čtvrtek Listopad 17 07:51:36 CET 2016

Ahoj Mikesi

Navazal bych na tvuj email. Osobne bych navrhoval se domluvit na nejakem
vyrazu co by urcoval hladinu kde je veden spoj. Treba vrstva nula by
byla ta kde jsou tranzistory. Nad tim by byla vrstva jedna a nad ni
vrstva dve.

obrazek:
https://photos.google.com/share/AF1QipMXBI_SVtweEEMqhfenQfuO36E9uiPK4VfTNe0vDsQJxCJ45g3iAyE2GSSUWwNTWw/photo/AF1QipNdgJLhgGciAhf4kzld5dXntF7bJfRCyyVG_NYY?key=cTIyWjdZb3MwbDhoVTk3cGY2LWRxbnJMUTRKRmdB

Pojdme se spolecne podivat na ty ctyri bunky ve spodni rade vpravo.
Vsechny jsou typu F102. To znamena obycejny invertor jen ma 2x vetsi FO.
Zacnu tou ctvrtou bunkou vlevo. Prvni problem je uz najit a spravne
identifikovat privod. Prichazi zleva nahore. Prochazi pres (ale neni zde
spojeny!) gate leveho horniho tranzistoru ve vrstve2, pak jde dolu az na
gate tranzistoru vlevo dole. Nasledne signal prochazi ve vrstve 0 zpet
na gate tranzistoru vlevo nahore (uz tam byl - jen v jine vrstve) a pak
jde doprava na oba gate tranzistoru vpravo. Dela taktovou spiralu a v
jednom miste je ve  dvou vrstvach oddelene izolantem. To nebude
trivialni zpracovat pocitacem. Myslim ze i clovek ma velke problemy to
pochopit.

Jinak vsechny tyto ctyri bunky maji vzdy propojene vsechny gates a
signal co vychazi z jedne jde do dalsi. Invertorovane signaly (a
zesilene) jsou postupne odvadene dal do jinych mist cipu.

Treba u bunky co je vpravo od prve je videt ze pres ni prechazi uplne
cizi signal a s touto bunkou nema nic spolecneho. Bohuzel zakryva co je
pod spojem.

Vcera jsem premyslel a bude potreba udelat cca 25 obrazovek jako je techto:
https://photos.google.com/share/AF1QipMXBI_SVtweEEMqhfenQfuO36E9uiPK4VfTNe0vDsQJxCJ45g3iAyE2GSSUWwNTWw/photo/AF1QipNI-Ongx9WMdU67hhKqNXzNnSpX5JiDM9Toi9HB?key=cTIyWjdZb3MwbDhoVTk3cGY2LWRxbnJMUTRKRmdB
Takze kdyz nas bude pet tak kazdy bude muset udelat pet.

=========

Osobne jsem pro to zacit dekodovat jednotlive bunky a rici co je
invertor, NAND, NOR a jak se to da poznat. Predevcirem jsem mluvil
kratce s Uunkem a i on byl schopen videt spravne hradla. Az budeme
desifrovat F961 tak to bude teprve masakr.

Radek