[SharpMZ] Chovani realneho FD radice u disket s "cizim" formatem

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Úterý Leden 26 16:00:18 CET 2016

Michale,

především - zkusil jsi, že ta Tvoje mechanika správně nabootuje "korektní"
formát s 256B v základní stopě ?

A teď ke Tvé analýze: Je to zvláštní. Když čtu multisektor, tak mi musí
přijít DRQ a pak DATA_LOST kdykoli přestanu číst. Prostě mi to nedává
smysl... Použiváš řadič s WD2791, nebo WD2797 ? Ten má jeden bit přepínání
délky sektoru. Ale nevím, jak by ten bit ovlivnil funkcionalitu v reále -
tj. co by to zpĹŻsobilo.

Emulaci bych nefixoval, zbytečná práce navíc...

"Vasku,

podle Zdenkova napadu jsem si dal v emulatoru vypsat vsechna mista, na
kterych se pri cteni z FDC kontroluje status.

Tady je seznam adres na kterych byl regPC ve chvili, kdy se pres IN
nacetl status (je to tedy adresa hned za tou instrukci IN ).

V linuxu jsem si ten seznam jeste pomoci sort a uniq malinko zredukoval:

STS: 0xe4fb - 0xff
STS: 0xe5c3 - 0xfc
STS: 0xe5e3 - 0xff
STS: 0xe563 - 0xfb
STS: 0xe577 - 0xfa
STS: 0xe577 - 0xfb
STS: 0xe577 - 0xff
STS: 0xe596 - 0xfc

Podle mne jsi prehlednul zaverecnou kontrolu statusu, ktera probehne na
adrese 0xE5E1 - tam se provede CPL a AND 0xFF a pokud je NZ, tak se
upaluje na error.

Nase stavove stroje uvnitr emulovanych FDC Ti zahlasi chybu o jedno
cteni drive - tam ovsem sharp ROM testuje pouze 0. a 1. bit statusu pres
RRCA. V dobe, kdy doslo na tohle opakovane precteni statusu uz se v
emulaci o zadne chybe nevi, ale realny FDC tady prave place nad
rozlitymi daty.

Plati tedy to co jsem rikal uplne na zacatku - cteni probehne v pohode,
ale status registr hlasti DATA_LOST a tedy se boot nepovede. Howgh!

Otazkou je, zda to nejak fixovat v ramci emulace ... IMHO ani ne ...
jednak se mi nechce :) a jednak by to asi neprineslo nic moc uzitecneho
- jen by se tim zpomalilo cteni z emulovane disketovky.

Nicmene pro hackery dobra zprava: je tu dalsi zpusob jak spolehlive
zjistit, zda se program prave nachazi v emulovanem, nebo v realnem
prostredi ;)