[SharpMZ] ukladani dat na HDD a podobne

Radek Suk suk na softex.cz
Úterý Leden 26 11:13:35 CET 2016

Vasku i ostatni, jestli se opravdu udela rozsireni ram pameti a k tomu
jeste nejake externi ulozeni treba HDD (SD karta). Tak nastane otazka
jak budeme uklada data.

Jiz drive se diskutovalo o ulozisti a typu souboru napr.
http://archivek.ordoz.com/sharpemu/2989. Ted jsi psal o ruznych
formatech ulozeni.

Osobne jsem se inspiroval jak to dela Sam Coupe a zde se na HDD pouziva
tzv. 'record' a ten ma velikost jejich diskety 880 KB. Myslenka je dobra
ale urcite veci jsou hodne vazane na jejich BDOS. Osobne bych uloziste
udelat nezavisle na systemu. Nejdrive jsem se domnival ze record o
velikosti 2 MB by byl optimalni. Nakonec jsem ale zvolil record o
velikosti 16 MB. Duvod je jednoduchy, 2^24 je tech 16 MB a pekne se to
bude sw ovladat. ctvrty nejvyssi bajt bude vybirat record. Zadna slozita
matematika. Stejne kazdy bude mit problem sehnat maly HDD a tak na 1,2
GB HDD se vejde pres 70 recordu. Vyhoda teto velikosti je, ze do recordu
se vejde i 8 MB disk ze CP/M. Vzdy na konci recordu v poslednich 65 KB
by byl popis obsahu recordu. To je dulezite, protoze obsah muze byt
image diskety (ruzne druhy), image ramdisku ci neco jineho. Takze by se
vedelo co je obsazene a cim. Mohl bych takto rychle mapovat cast HDD na
disk pod cp/m. Take by slo treba domluvit ze prvnich 512 MB by byl
vyhrazen pro FS FAT a  tato cast by byla citelna z PC.

Pro obsluhu FATky by sel mozna pouzit sw
http://elm-chan.org/fsw/ff/00index_e.html - to by pro zacatek byl
externi program, ne zadna soucast nejakeho systemu.