[SharpMZ] sndtracker - Load/Save opět a znovu

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Úterý Leden 19 09:06:15 CET 2016

Ahoj Michale,

našel jsem původní výpis BDOSu tady: http://www.retroarchive.org/cpm/
archive/unofficial/source.html

Ráno mne napadlo, že SNDTRACK.MZF budu moct spouštět z SD karty nebo klidně
z magneťáku, jen budu muset mít namountovaný floppy disk s CP/M formátem.

PrvnĂ­ asi budu muset naimpolementovat DIR, potom READ a WRITE.

V.

---------- Původní zpráva ----------
Od: Michal Hucik - ORDOZ <ordoz na ordoz.com>
Komu: sharpmz na mail.ordoz.com
Datum: 18. 1. 2016 15:11:37
Předmět: Re: [SharpMZ] sndtracker - Load/Save opět a znovu

"

Ahoj Vasku,

mohu ti poskytnout svou fyzickou vrstvu, coz je ponekud sileny sam sebe
prepisujici floppy driver, ktery podporuje jak standardni FDC, tak i HD
upravu a rovnez i posunuty FDC v Unikarte.
Je to napsano v ASM (asxxxx) a upraveno tak, aby to bylo mozne obsluhovat i
z ceckoveho programu.

Podporu logicke vrstvy (blok totiz zpravidla neodpovida velikosti sektoru),
ani samotneho filesystemu vsak bohuzel hotovou nemam.

Pokud budes trvat na cp/m FS, tak bych zrejme alespon prozatim volil cestu,
kterou uz jsem ti nastinil v predchozim mailu:

Natahnout do pameti nejprve cp/m a az odsud spoustet sndtracker, kteremu
bych pri diskovych operacich premapoval pamet a prizpusobil interrupt tak,
jako je bezne v zivem cp/m. Potom bych volal standardni cp/m sluzby BDOSu.

Pri vyvoji by ti vsak zrejme trochu komplikovalo zivot to, ze by jsi svuj
kompilat musel pokazde nahravat na cp/m disketu - tomu bych se mozna vyhnul
tim, ze bych kuchnul prislusnou cast ziveho BIOS, BDOS + konfiguracni
tabulku cp/m, napr. ve zdenkovem emu a jako binarku by jsi to pak mohl vzdy
pri kompilaci prilepit ke svemu programu.

O tom co kuchnout, z jakych adres a co volat si asi udelas nejlepsi
predstavu bud ze zdrojaku cp/m 3, ci 4, ktere jsou k dispozici na scav.cz,
nebo ze zdrojaku NIPOSu - ostatne kdyz o nem pisu, tak ten si vlastne muzes
cely prikompilovat k sobe a mas vystarano a muzses dokonce zapisovat i na 8
bitovy HDD :))

Kdysi jsem si dal tu praci, ze jsem zdrojove kody NIPOSu upravil tak, aby
byl kompilovatelny v asxxxx .... ale ty asi stale pouzivas to zpropadene
PASMO, ze? :)

Michal