[SharpMZ] Drobny prispevek ze zahranici

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Pondělí Leden 11 14:52:38 CET 2016

To je docela dobry napad - nejak by to zrejme slo. Muzeme v podstate
udelat i plnohodnotnou emulaci QD s tim, ze ten nas unikarti boot image
by se aplikoval jen nejakou velmi kratkou dobu po resetu (CTRL+RESET je
ovsem trochu v kolizi, pokud se tim nastartuje nejaky program, ktery
chce pracovat s QD).
Pak by ovsem prestalo fungovat zavolani managera z monitoru prikazem
"QL", coz alespon ja obcas pouzivam, kdyz se mi nechce natahovat dozadu
k resetu a probijet se vsema dratama a volne visicima pridavnyma kartama.
QD image by asi mohl byt nahrazen adresarem ve kterem budou ulozeny MZF
- s tim by se dalo poexperimentovat i v mem emulatoru.

Kazdopadne tohle mi pripomelo nekdejsi Zdenkuv zajimavy napad:
odchytavat v CPLD komunikaci s 8255 a emulovat tak zapis na magnetofon.
Jenomze: nekdo muze ridit cas CMT pulzu podle 8253 a nekdo to muze delat
podle poctu vykonanych Z80 pulzu ... Pak by si Unikarta musela pri
kazdem volani merit dobu po jakou zdrzela Z80 ve WAITu, aby mohla
korigovat nepresnosti v urceni rozdilu mezi HI a LOW pulsem zaslanym na
CMT.....  Kazdopadne experimentovat by se s tim nejak zajimave dalo.

Michal