[SharpMZ] Zajimavost - chyba v JSS ROM

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Pondělí Únor 22 09:04:41 CET 2016

Ahoj,

tak jsem ted proletel archivem a nejak ty zminene zdojaky tady nemohu
nikde najit :(

Najit a zablokovat kontrolni rutinu neni problem, ta zacina na adrese
0xf3bb. Kdyz by se tam dal RET, tak je problem vyresen. Jsem ale
puntickar a vadi mi, ze by se v ROM melo zacit mnozit smeti.

  Pan Svehla si v ROM urcil nejaky kontrolni bajt u ktereho
predpokladal, ze zrejme nikdy nezmeni svou hodnotu 0xe840 => 0xed.
Nasledne si nekde jinde v ROM - zrejme v mistech, kde byl kdysi QD
vyclenil jeden bajt, ktery mu mel slouzit jako korekce.
Korekcni bajt vynuloval a udelal xor cele rom. Vysledek vyxoroval s
kontrolni hodnotou 0xed a to co mu vyslo ulozil finalne na asresu toho
korekcniho bajtu.

Zatim jsem sii vsimnul, ze verze 1.3 pouziva standardni Sharp CGROM a
pracuje s Pezikem, tak jako 1.6A. Pokud je mezi tema dvema verzema
rozdil cca 300 bajtu, tak by to mozna prece jen slo dohledat. Na druhou
stranu si rikam, ze pokud se neopravi i ta chyba s neinicializovanou
CG-RAM, tak bude lepsi jak tu kontrolu, tak i ten korekcni bajt z ROM
trvale odstranit.

PS: alespon jsem mel moznost konecne na necem otestovat emulaci Pezik a
opravil jsem chyby v port.c

Michal