[SharpMZ] zdrojovy text romky MZ800

Radek Suk suk na softex.cz
Pondělí Únor 1 12:07:45 CET 2016

Zdenku problem je, ze se nevi co je na nosicich. Klidne tam muze byt i
nejaky "poklad" i kdyz tomu moc neverim. Hlavne Milan Tuser nema moc
volnych nosicu a chtel by soucasne nejak zazalohovat. Zadny program co
jsem videl nedela nejaky externi soubor kde by byla stejna struktura
jako na originalnim nosici. A v budoucnu treba i nahrat zpet. Existuje
jen kopirovani souboru ale jak jsem jiz napsal na Oldcomp muze se prijit
pri konverzi v hlavicce o informace. Spravne by tam nemelo byt nic
potrebneho ale clovek nikdy nevi.

Druha otazka je jak delat image nosicu. Nemyslim si ze to reseni co je
ted ve tvem emulatoru je idealni. Nevidim vypocet CRC a tak QD je vzdy v
poradku. To rozhodne neemuluje realny svet. Urcite bude existovat nejaky
nosic kde bude jeden blok vadny a to se spravne ma takto prenest az do
emulatoru.

Michale to reseni pres pripojeni horni romky je to co bych jako prvni
chtel pouzit. O tom jsem vcera Milanovi Tuserovi rikal. Jen by to
poradne fungovalo jen s uplne funkcnim nosici. Predstavoval bych si to
tak ze bezny cp/m program by zmenil mista ktere pouziva obsluha QD.
Hlavne rutinu RST 3 ale i jine PRTNS a NL. Samozrejme by zachoval obsah
0-100h pro cp/m aby se to nenarusilo. Pak by se prepnul do rezimu mz700.
Nasledne by provedl cteni od 1200h. Az by mel blok precteny tak by dal
cp/m doporadku. Ulozil by prectena data na cp/m disk. A opakoval by
pripadne cteni pro dalsi blok.

Az by byl zdrojak romky, tak by se tato opicarna nemusela delat a rovnou
by se to udelalo pro rezim MZ800 a cele by se to mohlo jmenovat QD.COM.
Mohlo by to umet vytahnout soubor z qd a ulozit jako mzf na disk. Nebo
obracene vzit mzf a ulozit to na qd. Samozrejme formatovat QD. Urcite to
ma smysl jit touto cestou. Par lidi ma orginalni QD, dalsich asi 50 kusu
je dnes v unikarte a tak pouzivat QD mi pripada jako vhodne. Je to
jediny nosic co umi zapsat primo z romky pres QS.