[SharpMZ] VRAM pro MZ800

Josef Puta josef.puta55 na gmail.com
ter Z 29 08:26:15 CEST 2015

Před necelým rokem jsem také shaněl VRAM. Dostal jsem tento typ. Do měsíce
byl muj nový :-))) Sharp osazen.

Tedy následující typ zcela jistě pomůže:

Originál VRAM (MZ-1R25) jsou Fujitsu MB81416-12, u nás je asi nikdo
nenabízí, ale ebay je jich plná:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=mb81416-12
Teoreticky by měly být kompatibilní i TMS4416-12 od TI, M5M4416P-12 od
Mitshubishi a další,
jsou taky sehnatelné na ebay, zvlášť ty TMS4416-12 jdou sehnat za zajímavou
cenu, ale kompatibilitu
těžko ověřit, datasheety takhle starých obvodů většinou na internetu k
nalezení nejsou. Taky hrozí,
že jsou obvody fejk a není to paměť, ale přetištěný jiný obvod. Ale to už
není "výsadou" jen internetových
aukcí, tuhle jsme s Martinem Lukáškem řešili, proč mu nefunguje jedno moje
zapojení a zjistil, že
koupil fejk DA převodníku od servisního velkoobchodu tady v ČR, takže si
člověk už nemůže být jistý
nikde.

Zdraví
Josef Půta