[SharpMZ] DSK image

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Pondělí Listopad 9 21:38:16 CET 2015

Ahoj,

kdysi davno jsem napsal ceckove knihovny, ktere by mely umet pracovat s
direktorarem a snad i prenaset oboustranne soubory v ruznych
filesystemech. Jako I/O driver se tomu muze podstrcit muj WD279x driver,
nebo MZF driver, ktere jsem si k tomuto ucelu take napsal, takze by to
nemelo mit problem ten pristup dale virtualizovat. Snazil jsem se to
psat tak, aby to bylo zkompilovatelne i v SDCC a dalo se pouzit treba k
praci s DSK soubory ulozenymi na FAT32 v Unikarte, atp.

Bohuzel jsem zapomnel jak se ten projekt jmenuje :)  (zrejme to bude
fdtools, ci nejaky podobne kreativni nazev) a kde  ho mam ulozeny v
nejake posledni vyvojove verzi a uz si ani uplne nejpresneji nevybavuju
jeho posledni stav ... Malou cast z toho co jsem mel hned ze zacatku
hotovo pouzil Fuzy do sveho Sharpackeho Linuxu - MZIX a do jeho boot
loaderu.

Slouzilo to predevsim k mym experimentum a tak nejaky smysluplny program
je z toho potreba teprve vyrobit. Je mozne, ze nemala cast si bude
zasluhovat komplet prepsat do nejake srozumitelnejsi podoby.

Co si matne vybavuju stav, tak:

WD279x driver (v ASM Z80): plne funkcni i pro HD radic (testovano na
realnem HW). Mam tam i nejake formatovaci toolsy - bez problemu jsem s
tim udelal napr. fyzickou kopii Lemmings, ktery ma disketu chranenou
tak, ze je tam skryty sektor. Toolsy umoznuji i zakladni analyzu diskety
a tak by melo byt jednoduche napsat program, ktery takovy sektor umi
najit. Nicmene proc vlastne  neco takoveho psat, kdyz na Sharpu existuje
jedna jedina hra s touto ochranou :)
Mam pocit, ze to take umi rozpoznat i muj, ci Zdenkuv emulovany radic a
pak s nim lze pracovat o trochu efektivneji - bez prednastavenych
komunikacnich prodlev.

MZF driver: plne funkcni - je to v podstate ten samy driver, ktery
pouzivam uz roky v Unikarte

Dalsi moduly uz mam trochu v mlze, ale myslim si, ze jsem alespon
castecne o svych vysledcich obcas reportoval bud tady, nebo take jeste
na pandore. Mam pocit, ze jak BASIC, tak i MRS format je pripraveny pro
obousmerny prenos. U toho MRSu jsem asi asi vychazel jen z podpory pro
3.5" diskety. Mam pocit, ze nejak bokem k tomuto projektu jsem se
zabyval i tim, jaka je vlastne vnitrni struktura tech MRS souboru, aby
bylo mozne udelat si konverzi zdrojoveho kodu z MRSu do ASCII. Nevim kde
ten popis mam. Tusim vsak, ze zrovna tohle jsem zrejme bastlil v nejakem
obludnem perlovem scriptu, nicmene popis toho formatu jsem zarucene
posilal do konfy.

CP/M - v planu bylo dopsat driver i pro praci s ramdiskovym a
harddiskovym imagem - nic sloziteho, ale jsem presvedceny, ze tyto
drivery jsem ani delat nezacal - neni na nich nic sloziteho, ale nebyly
potreba.
Urcite jsem mel hotove nejake funkce pro cteni cp/m aresare i souboru
(nebo mozna jen alokacniho bloku?) a nevim, zda jsem zacal delat i na
zapisu souboru - zrejme ne.
Jsem si zarucene jisty, ze jsem to nedokoncil, protoze v cp/m - narozdil
od BASIC a MRS formatu je potreba znat konfiguraci filesystemu (neni
ulozeno na diskete) s cimz se mi nechtelo moc hrat a mam pocit, ze jsem
pri zkoumani toho formatu objevil v konfiguraci jadra cp/m i nejake
vlastnosti ke kterym jsem nenasel uspokojive vysvetleni, kteremu bych
dostatecne rozumel - mam pocit, ze tehdy mi k tomu Pavel Zelezo posilal
do nektere konve scany z nejake cp/m bible.

Pokud to dohledam a najdu si cas to trochu uhladit tak to treba nekam
vystavim, ale ted na to moc casu nemam, tak treba se zatim nekdo vytasi
s necim provozuschopnejsim :)

Michal

Dne 9.11.2015 v 11:04 Jiří Červinka napsal(a):
> Ahoj,
>
> řeším problém jak dostat do DSK image soubory z PC. Vím, že se to už řešilo, ale

---