[SharpMZ] DSK image

Michal Medek Michal.Bruntal na seznam.cz
Pondělí Listopad 9 16:34:37 CET 2015

Ahoj,

ptas se sice jednoduse a jasne, ale jednoduche a jasne odpovedi neznam.
Vyjadrim se pouze k tomu programku na kopirovani souboru do ramdisku.

Jedna se sice o obraz ramdisku, ale jen pro pouziti jako SROMdisk. Vytvori
obraz, kde je na zacatku maly ovladac, takove nabidkove menu, ze ktereho
muzes spustit program/hru nebo tak neco. Slouzi to k tomu, jak si vytvorit
obraz, ktery se potom muze nahrat do EPROM/FLASH pro SROMdisk. Takze se
nejedna o jakekoliv soubory, ale je to urcene pouze pro programy. Vyuziva to
.mzf soubory. A poslat Ti ho klidne muzu a muzes ho i nekde vystavit, jak je
libo.

A co se tyka treba QD disket nebo FDD obrazu ulozenych v .dsk, tak to je
dost slozita otazka. Formatu existuje docela hodne, podle toho v cem se s
tim pracovalo. Treba CP/M pro Sharpa pouziva hodne jiny format disku nez
DiskBasic a to uz vubec nemluvim o souborovem systemu.

Nejake pokusy jsem s tim jeste delal, ale moc to nedopadlo. Mam neco pro
vykopirovani souboru z RAMdisku pro BASIC a to same pro QD, ale je to spis
jen info o tom, jak to uvnitr funguje.