[SharpMZ] ROM card

Radek Suk suk na softex.cz
Úterý Únor 25 18:40:06 CET 2014

Tak desky jsou jiz v CR a prokazatelne je uz postaveno pet kusu. Pekne
fotky dal na web Petr Svejk
https://plus.google.com/photos/112282054568646450267/albums/5983343299795584625.
Celkem o to melo zajem 13 lidi coz je docela prekvapujici mnozstvi.
Nekterym to jeste budu posilat a tak i dalsi to budou teprve stavet.
Probiha komunikace mezi lidmi co to stavi ale myslim ze je vhodne
presunout komunikaci na forum at klicove myslenky nezapadnou a muze z
toho cerpat v budoucnu nekdo jiny.

Pri stavbe jsem narazil na problem ze s tranzitorem BC546A to nefunguje.
Prosta vymena tranzistoru neni mozna. Realne se mi to podarilo rozchodit
s BC546A tak ze jsem mezi bazi a emitor dal 2,2k nebo 3,3k odpor. Je
vhodne se divat na osciloskop a videt jak se otevira tranzistor pro
reset. Prilis maly nebo velky odpor neni vhodny - budto se tranzistor
neotevre nebo je stale otevreny.

Vlastni nastaveni jsem delal pres tento trivialni program v monitoru:
m2000 a zadat tento obsah db,f8,c3,00,20
g2000

Vysledek setreni je ten ze je lepsi si sehnat original a ten tam dat.
Nebo tam dat podobny tranzistor, ja jsem pouzil KSY 72. Jsou ale overene
i jine typy napr. TR12 a i treba BS170 (bez odporu do puvodni baze).

Druhy problem je z romkou kterou mam nahranou jako "Romcard.bin". Ta
funguje pouze a jen po resetu. Pres monitor, pres prikaz EB nefunguje.
Realne spolu s FDD to fungovalo jen obcasne tak na kazdy 20 pokus. Po
resetu kdyz byla sama v domecku tak to fungovalo na 100%. Reseni je
pouzit jiny obsluzny program - existuji jeste dalsi tri a ty funguji na
100% a vzdy. Takze kdo si bude hrat s touto romkou tak at si na to da bacha.

Treti problem je co jsem videl je ze Adleruv emulator v jakekoliv verzi,
v jakemkoliv systemu (w98,w7) po resetu neprekresluje spravne obrazovku.
V leve casti obrazovky jsou modre cary. Staci nahrat nejakou romku do
emulatoru a delat F12 (reset), tak na 15% to udela chybu. Staci parkrat
stisknout F12 a je to videt.

Mikes je schopen udelat jakoukoliv kombinaci programu do Epromky pro rom
card. Jedine co se musi dodrzet je ze zavadec je 1KB a tak vybrat
programy do celkove kapacity 63KB.

Radek