[SharpMZ] ramdisk PEZIK

Radek Suk suk na softex.cz
Pondělí Únor 17 16:51:57 CET 2014

Ted mam skoro dokoncene prekreslene schema PEZIK ramdisku.

Jako vychozi schema jsem vysel z
http://www.scav.cz/sharp_mz-800/sharp_mz-800_p_Vyroba_ramdisku_Pezik.htm
a z realneho ramdisku co mam.
Pozor v originalnim schematu nesedi spravne vyvody A6 a A7 u 74138 -
jsou prohozene.

Rozdil oproti originalu:
-IC8D - zapojil jsem vyvod 12 a 13 na vyvod 8 obvodu IC8C - aby vstup
byl nekam pripojen a mohl se pouzit HCT obvod
-IC1A - zapojil jsem vyvody na GND  - aby vstup byl nekam pripojen a
mohl se pouzit HCT obvod
-doplnil jsem o kondenzator C4 - aby tam byl alespon jeden vetsi
kondenzator na desce
-doplnil jsem do dalsi zem GND3 - proc nezapojit vsechny zeme, kdyz to jde
-rozmery desky jsem upravil a soucasne jsem posunul ctyri IO. Jedna se o
to ze originalni ramdisk je tak velky ze se neda bezproblemove zasunout
do slotu. Muselo se to cele
rozebrat a upilovat kovove rohy uvnitr kovove casti. Proste vsunuti a
vyndani karty nebylo trivialni. Rada lidi to resila ohybanim pacek ktere
drzi kartu na miste - to se ale
neda delat donekonecna - pak se to ulomi.
- M1 signal jsem privedl na IC5D vyvod 13.
-IC5B/6 - zde se musel dat kondenzator cca 470pF aby doslo ke zpozdeni a
IC2 zacal ukladat novou hodnotu o neco pozdeji az pamet zpracuje tu co
byla ulozena drive
-umoznit aby A7 byl aktivni i v log0 - aby ramdisk reagoval na E8-EF a
nebo na 68-6F. Toto umoznuje soucasne praci Pezik ramdisku a
Zalohovaneho ramdisku. Takto lze
spojit 1MB + 512KB ramdisk.

Asi ve ctvrtek budu objednavat 10 desek, min se mi ani nevyplati vyrobit
pro mne osobne i kdyz chci jen tri :-). Napiste zda nekdo mate pripadne
zajem o desku. Jedna deska by mela prijit cca na 200Kc.