[SharpMZ] CMT rychlost 1200 baudu

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Neděle Prosinec 14 13:09:43 CET 2014

Dne 14.12.2014 v 12:20 MiloĹĄ napsal(a):
> MĂĄĹĄ pravdu, prĂĄve to pozerĂĄm. OstĂĄva ti len previesĹĽ MZF na WAV a
> kuknúż to tam. Alebo ideålne nahraż WAV zo Zdeňkovho emulåtora.

Nerozumim. To jak ty data na CMT vypadaji je presne popsano v SM, viz
odkaz od Radka. Predpokladam, ze napr. v pripade odesilani rychlosti
2400 baudu ty casy jen o polovinu zkratim. Z WAVu bych se k tomuto
tematu uz zrejme nic zajimaveho nedozvedel.

Ten dotaz, ktery jsem v puvodnim mailu polozil je jen o tom, ze
nerozumim tomu proc je zrovna tento pomer short/long oficialne oznacovan
jako 1200 baudu, protoze at pocitam, jak pocitam, tak mi z toho tech
1200 bps nevychazi a predpokladam, ze je to urceno nejakym statistickym
prumerem.

> No a keď už spomínaš CMT, jeden z mojich nápadov, ktorý by si mohol
> skúsiť realizovať je automatická detekcia rýchlosti čítania. Niektoré
> programy vyŞadujú 2x rýchlosż (napr. Saboteur). Pri testovaní portov
> by si zistil ako sa často testuje a podĞa toho by si automaticky
> zaradil rýchlosż. Síce to nie je aŞ tak jednoduchÊ na prvý pohĞad, ale
> myslĂ­m, Ĺže by to ĹĄlo urobiĹĽ.

Nejsem si jisty, zda je nutne, aby si nacitaci program v Sharpu sahal
pro data z CMT prave jen takhle. Verim, ze chytrejsi CMT loadery budou v
zavadeci sledovat nastupne i sestupne hrany a podle toho se pak samy
adaptuji na prislusnou rychlost ... Jak by tva emulace rozeznala, zda se
jeste analyzuje zavadec a nebo zda uz se ctou data?

Navic predpokladam, ze i pri beznem cteni z CMT se bude hledat nastupna
hrana i pri cekani na dalsi bit, coz znamena neustale cteni CMT portu
porad dokola, coz by take tvuj mechanismus identifikoval jako super
rychlost.

No a pokud se zamyslime nad tim, ze by program pri nacitani dat delal i
neco jineho, pri cem by se cetl stav brany C na 8255, tak uz jsi s tou
analyzou uplne v haji, protoze kdyz CPU cte port C, tak prece netusis
ktery bit z portu jej prave zajima.