[SharpMZ] CMT rychlost 1200 baudu

bohumil.novacek na email.cz bohumil.novacek na email.cz
Neděle Prosinec 14 13:04:13 CET 2014

Ahoj, řekl bych, že původní záměr byl něco podobného tehdejšímu "standardu"
tedy modemĹŻm Bell 202.
Pro 1200Bd tehdy používal modulaci 1200Hz pro log.1 a 2200Hz pro log.0. Tady
vzhledem k použitému médiu a co nejjednodušší filtraci byl zrušený
konstantní datový tok, vysoký tón zkrácen na jednu periodu a frekvence
signálu se počítá dobou trvání mezi reverzacemi na pásce. Zachované je tu
rozlišení log.1 a 0 a taky poměr mezi jejich frekvencemi (cca 11/6). No a
když se podle datasheetu spočítá průměrná Bd rychlost (se započítáním
synchronizační log.1 po každých 8mi bitech) vychází mi 1161Bd (což by se v
propagačních materiálech už na 1200Bd zaokrouhlit dalo :) ).

Ale to vše jsou jen mé domněnky, Japonským inženýrům z minulého století do
hlavy nevidím (a i kdybych viděl, stejně bych asi nepochopil :) ).

Bohouš

---------- Původní zpráva ----------
Od: Michal Hucik - ORDOZ <ordoz na ordoz.com>
Komu: sharpmz na mail.ordoz.com
Datum: 14. 12. 2014 11:57:38
Předmět: [SharpMZ] CMT rychlost 1200 baudu

"

Chystam se napsat k emulatoru virtualni CMT. Divam se do servisniho manualu
ve kterem pisou, ze short pulse trva 518 us a long pulse trva 964 us. Podle
techto informaci to znamena, ze za sekundu uplyne bud cca 1930 short, nebo
1037 long pulsu.

Nejak mi v tom unika vztah k tem 1200 baudum. Je to nejak zprumerovano?
Jakym zpusobem?

Vzhledem k tomu, ze long reprezentuje bity s hodnotou 1 a short bity s
hodnotou 0, tak je jasne, ze se rychlost bude menit podle toho jak vypadaji
data, nicmene ani v pomeru 50:50 mi z toho tech 1200 nevychazi.