[SharpMZ] Emulator MZ-800

Miloš milsa na atlas.sk
Sobota Prosinec 13 23:04:26 CET 2014

V Lazarovi pristupujem ku klávesnici cez KeyDown a KeyUp eventy, takže
je to celkom jednoduché. Problém robí Caps Lock, ktorý je v podstate
neošetriteľný, takže stlačením sa klávesnica v ostatných programoch
začne správať inak.

Trochu som sa začal hrabať v Qt a tu sú moje poznatky z Qt5:
1. Aplikácia so základnými DLL má v release móde cca 45 MB. Záleží aj od
toho, čo potrebuje. Testovacia aplikácia nevyužívala takmer nič, len GUI.
2. Ak sa použije statické linkovanie, aby kompletná aplikácia nebola ako
mamut, tak je nutné aplikáciu dať pod LGPL. Čiže aj so zdrojovými kódmi.
Ako som si všimol, emulátory Sharpa sa so zdrojákmi veľmi nemajú radi
(predsa len je to platforma, ktorá nie je tak rozšírená, aby autor svoje
myšlienkové pochody pustil do sveta), takže toto bude asi dôvod prečo Qt
nepoužiješ. Ak nie toto, tak dôvod číslo 1. Platená licencia už túto
podmienku nemá. Navyše ešte som neprišiel na to, ako spustiť statické
linkovanie bez rekompilácie celého Qt.

Qt toho ale obsahuje celkom dosť, takže si myslím, že nebudeš potrebovať
nič navyše mimo Qt.

Mimochodom, trochu som sa pohral s mojím emulátorom a dosiahol som
mierne zvýšenie rýchlosti po pridaní kontroly, že či sa zmenilo niečo na
obrazovke. Pri stále sa meniacom obraze ho to mierne spomalí, ale nie je
to hádam až tak zlé. Teoreticky by sa to za cenu mierne
neprehľadnejšieho kódu ešte dalo o čosi zrýchliť. Asi začnem pracovať na
800 grafike a možno sa priblížim k tebe, čo sa funkčnosti týka. Rýchlosť
tvojho emulátora som síce nedosiahol.

Mimochodom, Turbo Copy V1.21 ide na 65 %, prečo?

Miloš