[SharpMZ] Sharp MZ800 - seznameni
Michal Hucik - ORDOZ
ordoz na ordoz.com
Pondělí Srpen 11 21:40:50 CEST 2014
Zpusob prace s videoram i samotna organizace pameti jsou zavisle na tom
v jakem rezimu se pocitac zrovna nachazi.
MZ-800 je v podstate dvojpocitac, ktery se snazi byt temer ve vsem
kompatibilni se starsim MZ-700, jehoz grafika je atributova - velikost
VRAM je 4KB + 4KB CG-RAM. Rezim MZ-800 je vybaven "bitmapovou" grafikou
(v zakladu ma VRAM 16KB) , ktera se pak dale deli na 6 dalsich subrezimu
- uplne vsechny jsou vsak dostupne jen po rozsireni VRAM na 32KB.
Zpusob prace s videoram i samotna organizace pameti jsou zavisle na tom
v jakem rezimu se pocitac aktualne nachazi.
Volba rezimu se realizuje pres DMD registr instrukci OUT (0xCE),A :
=========================================================
3. a 2. bit:
0 0 - MZ-800 (320x200)
0 1 - MZ-800 (640x200)
1 0 - MZ-700
V rezimech MZ-800 lze pomoci 2. a 1. bitu volit obrazy a bloky (v
zavislosti na tom, zda je k dispozici 16, nebo 32KB VRAM):
0 0 - zakladni rezim, provozovany na zakladni 16K VRAM, byva take
oznacovan jako obraz "A"
v rezimu 320x200 je video pamet rozdelena do grafickeho
bloku I. a II. (kazdy po 8KB) a s jejich kombici lze v tomto rezimu
zobrazit v aktivni m screenu 4 barvy, ktere jsou preddefinovany v
paletovem registu
v rezimu 640x200 je pamet spojena do grafickeho bloku I.
(plnych 16KB) a lze v nem zobrazovat pouze 2 barvy
0 1 - rozsireny rezim, provozovany jen na externi 16K VRAM, oznacovany
za obraz "B"
analogicky se v tomto rezimu pouzivaji graficke bloky III a
IV v rezimu 320x200, nebo III v rezimu 640x200
1 0 - rozsireny rezim, provozovany soucasne jak na interni, tak i n
externi VRAM
v rezimu 320x200 jsou pouzity pametove bloky I. - IV.,
tzn. kombinace 4 bitu = 16 soucasne zobrazenych barev
v rezimu 640x200 je pouzit I. a III. pametovy blok, coz
znamena 2 bity na pixel = 4 soucasne zobrazene barvy urcene paletovym
registrem
(Dalsi neuvedene kombinace bitu nejsou povoleny a delaji vicemene jen
bordel.)
Rozdeleni pameti v MZ-700:
========================
0x0000 - 0x0FFF ROM, nebo RAM
0x1000 - 0x1FFF CG-ROM, nebo RAM
0x2000 - 0xBFFF vzdy RAM
0xC000 - 0xCFFF CG-RAM, nebo RAM
0xD000 - 0xDFFF znakova VRAM, nebo RAM
0xD800 - 0xDFFF atributova VRAM, nebo RAM
0xE000 - 0xFFFF ROM, nebo RAM
... coz by pro dnesek stacilo :) Treba mne nekdo doplni, nebo bude
pokracovat dal, jinak az zase budu mit cas...
Dne 11.8.2014 18:24, VELESOFT napsal(a):
> Zajimalo by me, jak ma SHARP MZ800 vyresenou videoram, jak se do ni pristupuje a
> jak jsou v ni data organizovana. Dale pak organizace pameti, pripadne moznosti
> jejiho rozsireni.
>
> VELESOFT
>
>
> ---
> Tato zpráva neobsahuje viry ani jiný škodlivý kód - avast! Antivirus je aktivní.
> http://www.avast.com
>
> _______________________________________________
> SharpMZ mailing list
> SharpMZ na mail.ordoz.com
> http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz
>
Další informace o konferenci SharpMZ