[Ondra] Rozlisenie

Martin No1 backtozx na gmail.com
Sobota Březen 5 19:07:19 CET 2016

Rozlisenie je uplne variabilne tak do sirky ako aj na vysku.

Napr. ViLi v. 16 uvadza v prirucke na strane 1-2 rozlisenie 50x21
znakov (kazdy 12x8 bodov), podla nastaveni citacov na strane 1-8 je to
50+1 znakov/bajtov na sirku a 255 liniek na vysku - teda rozlisenie je
400x255.

Vo ViLi v. 27 sa uvadza 40+1 znakov na sirku a 252 liniek (teda nie
240) - rozlisenie 320x255 (v skutocnosi 322x255, nakolko sa zobrazuju
este horne dva bity z dalsieho bajtu).

Urobil som test, kde som nastavil citace podla ViLi ROM v. 16, a
vysledok je taky, ze nova TV Samsung mi usekla prve dva bity vlavo,
vpravo je OK, TV karta sice osekla pravy aj lavy okraj, ale do
screenshot-u (v prilohe) to preslo komplet.

Postupne som znizoval pocet znakov/bajtov na sirku a pouzitelne je 48
znakov, co uz na TV zobrazilo OK.

Pravdepodobne z dovodu korektneho zobrazenia na roznych TV bola
nakoniec ponechana sirka 40 znakov, ako iste aj z dovodu spotreby RAM,
ktora je zavisla na sirke.

Na zvysenie vyslednej rychlosti pocitaca treba redukovat pocet
zobrazovanych liniek, lebo pri 255 je pocitac priserne pomaly.

M1