<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix"><br>
<br>
Ahoj Vasku, prepisu tvuj program pro krmeni PSG do reci naseho
kmene :)<br>
<br>
ld a,0xe1; %1 110 0 0 01 == nastaveni sumu : synchronni typ, 3.47
kHz<br>
out (0xf2),a<br>
ld a,0xf0; %1 111 0000 == attenuator sumoveho generatoru = 0, max
hlasitost <br>
out (0xf2),a<br>
ret<br>
<br>
Kouzlo celeho PSG je odhaleno treba tady:<br>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://sourceforge.net/p/mz800emu/code/HEAD/tree/trunk/src/psg/psg.c">http://sourceforge.net/p/mz800emu/code/HEAD/tree/trunk/src/psg/psg.c</a><br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://sourceforge.net/p/mz800emu/code/HEAD/tree/trunk/src/psg/psg.h">http://sourceforge.net/p/mz800emu/code/HEAD/tree/trunk/src/psg/psg.h</a><br>
<br>
Generovani periodickeho sumu zacina v aktualni verzi psg.c na
radku 101. Jedna se o 16 bitovy shift registr, kterym se cyklicky
rotuje jeden bit. Hodnota nulteho bitu shift registru je propojena
se zvukovym vystupem. Vysledkem by tedy vzdy melo byt jakesi
pravidelne bzuceni.<br>
Pro zajimavost pokud se generuje bily sum, tak je rotace tohoto
shift registru podrizena jakesi preudo nahodne funkci a proto jsou
slyset ve zvukovem vystupu nepravidelnosti. Tento zpusob
generovani sumu je na radku 97. (Stale se vsak tim registrem
rotuje jen jedna jednicka.)<br>
<br>
Tak jsem ted dohledal popis i s obrazkama, ale mazat uz se nebudu
:) <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.smspower.org/Development/SN76489">http://www.smspower.org/Development/SN76489</a><br>
<br>
Je zajimave, ze podle ucha ten tvuj priklad bzuci u Zdenka vyssi,
mozna az dvojnasobnou frequenci... Nejake snizeni tonu samozrejme
muze u mne zpusobovat scanovaci low-pass filtr, ale myslim, ze az
tolik by to byt nemelo. Sharpa si ted bohuzel na stul postavit
nemohu, nicmene porovnavam svym neskolenym uchem Zdenka, Bohouse a
svuj posledni verejny model emu a myslim, ze s Bohousem mame ten
vysledny zvuk prakticky stejny.<br>
<br>
Michal<br>
<br>
<br>
Dne 13.10.2015 v 8:55 Vaclav Peroutka napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:16Df.JGdH.6XJfuv0ekYT.1M7AhX@seznam.cz"
type="cite">
<meta http-equiv="Context-Type" content="text/html; charset=utf-8">
Ahoj,<br>
<br>
začal jsem si hrát se zvuky a šumy na Sharpu. Mám Michalův
emulátor (pravda verzi 2014-12-28 ha!) a nezdá se mi zvuk
periodického šumu.<br>
<br>
Stačí v monitoru vložit M2000, pak 3E E1 ( tady variace
E0,E1,E2,E4,E5,E6 mění typ šumu) D3 F2 3E F0 D3 F2 C9 SHFT+BREAK<br>
<br>
A pak G2000. E0,E1 a E2 by měl být periodický šum, ale je to spíše
podivný hluk. Je ten hluk stejný jak na Sharpu, tak v emulátorech
?<br>
<br>
Zdeňku, nevím, co mi ve Tvém emulátoru shnilo, ale tón po resetu
je ok (ten je přes CTC), ale vše co jde na PSG, tak mi nehraje.
Asi budu muset restartovat PC :) U Tebe zkusím po restartu :)<br>
<br>
Díky,<br>
Vašek<br>
<br>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
SharpMZ mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:SharpMZ@mail.ordoz.com">SharpMZ@mail.ordoz.com</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz">http://mail.ordoz.com/mailman/listinfo/sharpmz</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>