[SharpMZ] hdl

Michal Medek Michal.Bruntal na seznam.cz
Čtvrtek Květen 24 14:46:22 CEST 2018

Ahoj,

vzpominam se, ze kdysi hooodne davno se to pokousel nekdo merit a pozadal co
nejvice ochotnych sharpistu, aby to pomerili. Co si pamatuji, tak v tom byl
dost velky rozdil, mozna az 50%. Koneckoncu, kdo ma nejvice MZ-tek, tak by
mohl udelat pruzkum ;-) Ale IHMO vetsi vliv nez odpory bude mit tolerance
kondenzatoru. Asi bych to ani nehrotil pod 20%.

A jeste poznamka, sw model 555 a kondenzator vybijes/nabijes na 0V a 5V, ale
na realnem hw to tak nebude.

Mikes

---------- PĹŻvodnĂ­ e-mail ----------
Od: Radek Suk <suk na radeksuk.cz>
Komu: sharpmz na mail.ordoz.com
Datum: 24. 5. 2018 0:07:44
Předmět: Re: [SharpMZ] hdl
"Ahojte kluci

Dik vsem za prispevky.

Michale co se tyce NE555 tak v MZ800 (MZ700) mame dva obvody. Jeden
(TEMPO) se asi da simulovat pomoci citace ale druhy (CURSOR) je
slozitejsi a zde si myslim je lepsi emulace jako stradac a pomoci
pricitani/odcitani konstanty, ktera se ale meni v zavislosti na obsahu
stradace menit stav stradace. Proste funkce neni linearni ale je
exponencialni.  Je potreba vybrat hodnotu tak aby to bylo dostatecne
realne ale soucasne aby tech konstant nebylo prilis mnoho. Takze otazka
je jakou toleranci maji ty dva odpory a hlavne ten kondenzator? Co treba
rici  5% ?

Treba CURSOR po zapnuti pocitace se dostane do stavu ze se zacne vybijet
po cca 540 ms. Vybijeni trva cca 330 ms a pak opet se nabiji. Nabijeni
je o trosku pomalejsi nez vybijeni. Kdyz by se presnost rekla ze staci 9
ms (odvozene od te 5% tolerance), tak by se cele docela zjednodusilo.
Nezapominejme ze programator muze klidne nechat cely kondenzator vybit
nebo jen castecne ho vybit, podle toho co chce delat.

Zajimave je ze na https://www.sharpmz.org/mz-700/mz8253-2.htm pisi ze
TEMPO osciluje na 32 Hz ale mne vypocet ukazuje 38 Hz? Budu se na to
muset podivat.

Radek