[SharpMZ] Nové foto GDG

Radek Suk suk na radeksuk.cz
Pátek Leden 26 13:54:27 CET 2018

Ahoj Vasku

Zatim jsem nejvice prace udelal na uplne prvnich fotkach. Hodne pomohla
ta fotka kde je maximalni detail (50x). Pro beznou praci staci s mensim
rozlisenim. Problem je jak i pise Mikes najit presne misto kde je
pripojeny spoj na vlastni tranzistor. Hlavne v miste kde je dalsi spoj o
jednu vrstvu nahore. Prave ten horni spoj je schopen zakryt misto a
poradne se nevidi co se "deje" pod nim. V detailu to jde videt. Za mne
bych byl pro radu fotek v maximalnim rozliseni a vubec bych je
nespojoval. Klidne i prekryvani az o 50% by nebylo na skodu (idelane
20%).  Na
https://photos.google.com/share/AF1QipMXBI_SVtweEEMqhfenQfuO36E9uiPK4VfTNe0vDsQJxCJ45g3iAyE2GSSUWwNTWw/photo/AF1QipOU_NSCZKVa9-m-eotwiyH6xLQKI631D6lXJPkI?key=cTIyWjdZb3MwbDhoVTk3cGY2LWRxbnJMUTRKRmdB

je rada fotek. Idelani fotka pro zjistovani nesrovnalosti je 50x
zvetseni. Pro beznou praci je to 20x. 10x je vhodny pro nahled. Mne by
se libilo kdyz by se to fotilo v radcich. Nejdrive spodni radka (s
prekryvem) a pak dalsi radka. Kazda radka by mela mit jmeno souboru
vytvorene nejak logicky - napr. 001001 - prvni tri cisla by byla radka a
dalsi tri znaky je poradove cislo fotky v radku. Osobne si to
predstavuji tak ze normalne vezmu obrazek a vlozim ho do formulare jako
pozadi. Je mozne se si ho predem upravim v externim editoru aby byl
treba vetsi/mensi. Pak na tento obrazek budu kreslit body/cary. Vrstev
pro cesty budu mit dve. Take tam budou dve vrstvy pro vertikalni spoje
(prokovy). Uplne dole bude nakres tranzistoru. Pomoci klavesnice budu
moci vrstvy zobrazit/nezobrazit. Vlastne neco podobneho jsem uz delal v
Eaglu. Da se rici ze to co budu delat bude editor bodu. Realne to bude
ulozene ve ctyrech dvojrozmernych polich. Pak jiny program bude schopen
udelat export. Osobne bych to chtel zkusit exportovat do XML a pokusit
se to nacist do Eaglu. Ted by mi zase pomohl nasledne zjistit zkraty a
jine DRC problemy. Teorericky by to mohl i zobrazit. Take by to mohl i
Mikes pouzit pro kontrolni import v jeho Magic programu.

Pocitam ze tech fotek bude treba 400-900. Pro kazdou budu muset program
nastavit. To ale nebude az tak slozite. On si bude pamatovat jak presne
ma kreslit body. Urcite pujde i softwarove lehce vyresit ze fotka nebude
vodorovne udelana. Sam si prepocita uhel o ktery bude posunuta. Jedine
co budu muset rucne urcit budou dva body v rozich. Urcite jsem pro fotky
co nejsou upravovane. Klidne at jsou sikme.

Take pocitam ze se hodne veci bude opakovat a tak to dostane dosti velke
zrychleni prace hned jak se identifikuji vlastni cleny hradel. V prvni
fazi se domnivam je potreba udelat znova ten pravy dolni roh - to uz
jsem rucne zpracoval minuly rok. Pak se presunout nahoru do prave casti
cipu. Je tak jasne videt citac. Je to hlavni citac GDG. Pak mam dalsi
zajimavy bod a to prostredek cipu uplne dole - tak je nejaky multiplex
co se dosti opakuje. Jinak jeste v prosinci jsem koukal na /RFSH a /MREQ
a tam jsem cast cipu uz desifroval rucne. Urcite cip nic nedela kdyz je
/RFSH v log0.

Radek