[SharpMZ] Potize s generovanim preruseni od CTC0 na mz-800 - podezreni na mrtvy OUT0 od 8253 (?)

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Středa Únor 1 17:49:30 CET 2017

Dne 1.2.2017 v 17:10 malinsky napsal(a):

> Ke zdrojaku:
> 1) a 2) jsou jasne; onou “posvatnosti” adresy 0x1039 jsem mel na mysli
> prave situaci, kdy je dolni ROM primapovana :-) Im 2 mi take prijde
> elegantnejsi, i kdyz pro rychle (a hlavne laicke) experimentovani
> slozitejsi, a tudiz az druhy v poradi.

Pokud chcete pouzivat IM 1, tak staci odmapovat dolni rom a na 0x0038 si
vlozte treba JP int_handler
> Co me ale stale mate je fakt, ze jsem na fyzickem pinu OUT0 na 8253
> nenasel zadnou aktivitu, ackoli citac CTC0 prokazatelne (snad) bezel.
> Zkusim totez promerit pri nejake “obycejnejsi” cinnosti (beep), aby
> bylo jiste, ze je chyba skutecne mezi zemi a klavesnici.

No pozor, ona CTC0 sice na pocatku zrejme pocitala, tak jak jste si ji
nastavil, ale kdyz prislo na hodnotu 0, tak se zmenil stav na output a
konec... output uz se nemeni.
To ze z citace dostavate stale nejake hodnoty je jen jakasi jeho
ezotericka vlastnost, kterou jsem si ja ve svem emu nazval BLIND_COUNT -
registr citace je neustale inkrementovan s kazdym taktem vstupnich
hodin, nicmene oficialni citani uz skoncilo.

Mam zrovna k Sharpu pichnuty analyzer, protoze zkoumam ruzne
nedokumentovane zaludnosti PIOZ80 a mohu potvrdit, ze po spusteni vaseho
MZF se stav na vystupu CTC0 nemeni. Kdyby jste zvolil v CTC MODE2, nebo
MODE3, tak ten by se po dokonceni odectu periodicky znovu preloadoval do
hodnoty, kterou jste nastavil na zacatku a odecet by se skutecne
opakoval i se zmenama na outputu.