[SharpMZ] Nové foto GDG

Radek Suk suk na softex.cz
Neděle Prosinec 17 10:00:34 CET 2017

Ahojte vsichni,

samozrejme jsem rad ze Vasek nechal udelat dalsi foto. Jsem v kontaktu s
Mikesem21. Co se tyce potreb pro prekresleni chipu tak mam stejne
potreby jako on. A protoze on primo hovoril s Vaskem, tak se ted vi co
je potreba udelat. Oba chceme casem otevrit obe cesty jak udelat
prekresleni. Mikes chce jit cestou programu Magic a vyuzit simulaci
uvnitr programu. Urcite je to dobra cesta. Ja chci jit cestou
specialniho programu jak jsem uz psal minuly rok.

Jinak jsem si dal za ukol vytezit co nejvice informaci ze soucasneho
obrazku. Uz ted vidim uvnitr struktury co se opakuji. Napr. v prave
tretine spise nahore je videt shluk 7 bunkovych struktur pod sebou. Je
velmi pravdepodobne ze to budou zakladni citace. Zajimave je ze AD0 az
ADF jenz ma byt jen vstupni pin vypada ze je obousmerny? Mozna je to
nejaky vystup pri kontrole chipu. Uvidime co casem zjistime.

Jinak mam uz asi presne identifikovane vyvody. Ted se bavim o poslednim
kompletnim obrazku od Vaska. Vyvod 1 je druhy vyvod zhora v prave svisle
lince. Nad nim je vyvod 2 +5V - nad nim muzete videt vpravo to pismeno
N. Vyvod 3 GND je prvni vyvod uplne vpravo na horni lince. Pak postupne
doleva jdou vyvody 4 AD0, 5 AD1 atd. Cislovani jde proti smeru
hodinovych rucicek. Pozor na GND v leve svisle lince (uprostred). Jsou
tam dva "bondy" na bunky co nic nedelaji (jsou prazdne) a oba bondy jsou
pripajene na jeden vyvod chipu, tak az to budete pocitat tak at pocitate
spravne!

Zajimave je ze treba ten vyvod 1 ma take tri vnitrni privody i presto ze
je to jen Out vystup. Asi v nejakem testovacim rezimu to dela neco
jineho a je to In vstup.

Co se tyce meho programu tak zatim mam v hlavne dve myslenky. Prvni je,
ze cisla spoju 1 az 499 budou vyhrazena pro vyvody. Napr. vyvod 1 CPU
bude mit tri cesty. Cislo 1,101,201 budou urceny pro tento vyvod 1.
Jeden bude logicky vstup, dalsi vystup a treti bude urcovat smer toku
dat. U vyvodu kde je jen jeden pin bude jen zakladni cislo. Napr. vyvod
100 TEMP bude mit cislo jen 100.

Pro spoje asi pouziji cislo 2^32. Reseni popisu spoju pouziji ctyri pole
pro zacatek 880x616 bunek (cisla se asi budou menit). Takze popis celeho
obvodu se vejde do 10MB. Ty pole si predstavte tak, ze zakladni pole s
cislem 0 je vrstva soucastek. Toto pole nepocitam, protoze je to jen
virtualni pole, zde nemuze byt zadny propoj. Nad nim bude pole 1 az 4.
Pole 1 a 3 jsou prokovy. Prokov ve vrstve 1 rika ze je propojene pole 0
a 2. Prokov ve vrstve 3 rika ze je propojene pole 2 a 4.

V budoucnu asi pridam dalsi pole ktere budou popisovat uz komplexni
cleny. V prvni fazi jen cleny AND a OR ale pozdeji i cele bloky
Full-adder. To umozni nasledne export dat do nejake uzitecne formy.
Idelane do VHDL.

Radek