[SharpMZ] VHDL a Sharp

Radek Suk suk na radeksuk.cz
Pondělí Květen 9 19:17:55 CEST 2016

Ahoj Vasku

Jako modul je to pekne. Otazka je, co je cil snazeni? Ja nemam cil jako
Martin Lukasek udelat ve VHDL repliku Sharpa. Ja jdu spise cestou
logickeho analyzatoru v realnem case a s okamzitou reakci na sbernici.
Takze vyhledvam moduly kde je co nejvic vodicu do FPGA. Osobne to vidim
tak, ze mezi FPGA a Sharpem bych dal jen prevodnik z 5V na 3,3V neco
jako 74xx245. Proto ten modul na ktery jsem dal odkaz je pro mne
vyhodnejsi.

Ten jednodeskovy pocitac je take vhodny, protoze ten ma dokonce 106
vyvodu. Z duvodu, ze zatim neumim spravne nastartovat ty ARM procerory
uvnitr Zynq chipu, bych pro zacatek pouzil Linux a klidne bych ho tam
mel jen jako zavadec. Osobne bych si chtel hrat s tou casti PL a jiste
ve zdrojovem textu uvidim jak ovladaji buzzer a podobne udelam i
ovladani pinu smerem do Sharpa. Proste jen vyuzit neceho co je jiz
hotove. V prvni fazi pouziji tu rozsirujici kartu primo od vyrobce. Tam
uz mam bezne pinove listy a to uz bezproblemove pripojim k Sharpovi.

Z Internetu vim ze VHDL umi efektivne vyresit jen cast problemu. Neco
slozitejsiho je lepsi resit sw a proto mi pripada reseni pres Zynq jako
pespektivejsi. Co pujde udelam v VHDL a v hradlovem poli. Zbytek muzu
udelat v C a pustit to v ARM. Teoreticky bych nemel narazit problem s
vykonem stroje.

Uplne nejlepsi by bylo do Sharpa dat akumulatory z notebooku a jeste
wifi. Pak by samostane postaveny pocitac bez kabelu byl plne ovladatelny
z jineho pres sit nebo lokalne pres klavesnici a lokalni zarizeni.

Radek