[SharpMZ] Ramdisky - snad jednou pro vzdy naposled

Michal Medek Michal.Bruntal na seznam.cz
Neděle Březen 20 20:33:50 CET 2016

Ahoj Radku,

tech 'jenom' ROM disku uz prece vznikla cela rada. Na setkani oldcompu jste
si je fotili, kvuli memu 'specialnimu' pajeni ;-). Na 8bitech je o tom cely
clanek, taky v souvislosti se zavadecem programu, ktere muzou byt na ROM
disku ulozene.

Mikes

---------- PĹŻvodnĂ­ zprĂĄva ----------
Od: Radek Suk <suk na radeksuk.cz>
Komu: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory <sharpmz na mail.ordoz.com>
Datum: 20. 3. 2016 15:45:39
Předmět: Re: [SharpMZ] Ramdisky - snad jednou pro vzdy naposled

"Ahoj Michale

Co se tyce MZ-1R12 - SRAM tak obsah romky je na te strance
http://www.sharpmz.org/mz-700/mz1r12.htm uplne dole vcetne zdrojoveho
kodu. Take co vim, tak hrdy majitel tohoto ramdisku je Martin Lukasek.
Jiste by ti pripadne vycetl romku.

Ohledne VCTM1 jsem naskenoval text ktery jsem dostal v Ostrave v roce
1988 na velkem setkani Sharpistu. Pet souboru jsem ulozil na
www.radeksuk.cz/sharp/vctm1/. Michale pouzivam nazev VCTM1, protoze
poslednich 10 let se porad pouziva pojem zalohovany ramdisk pro ruzne
veci a i muj RRD je zalohovany disk. Podobny problem je s v vyrazem
Unikarta.

Jeste bych udelal jedno zarizeni a to nazval "rom disk". Ten by reagoval
jen na F8-vynulovani a pak cteni 0f9h. Citac bych udelal 20 bitovy.
Takovy romdisk existoval - casto byl udelan z citacu rady cmos4000. Muj
RRD disk jde takto prepnout jumperem.

Take bych mozna jeste dopsal kde bere ramdisk LSB cast adresy - vetsinou
je to horni cast adresove sbernice, at to ten koho to zajima nemusi
koukat do zdrojaku.

Jinak je lepsi to psat vse verejne. Mam zpetnou vazbu od ostatnich kluku
a radi si pry prectou i mezistav diskuse. Takto pry prichazi o informace.