[SharpMZ] cisteni Sharpa

Radek Suk suk na radeksuk.cz
Středa Březen 2 13:11:06 CET 2016

Venco otevrel jsem jine vlakno kde odpovim.

Osobne nepouzivam (skoro) zadnou chemii. Napr. tento pocitac jsem cistil
tak ze nejdrive to rozeberu na plasty. V prvni fazi obycejnou houbickou
(nemyslim tu 3x5cm ale 10x10cm) z kuchyne odstranim prach. Kdyz je tam
nekde plech nebo neco co by mohlo se poskodit, tak to nedavam pod sprchu
ale jen to otru vlhkou houbickou. Kdyz je jemny prach pryc, tak vemu
trosku Cifu a pomoci neho odstranim opatrne zazrany prach. Pak to opet
otru cistou houbickou. Davam bacha na mista kde jsou popisky, zde to
delam opravdu z lehka a netlacim. Jemne zarezy delam pomoci zubniho
kartacku. Kdyz nejakou cast potrebuji specialne vycistit tak pouzivam
obycejny cisty lih. Na cisteni desek mam koupeny isopropylalkohol.
Nejdrive ale desku poradne ocistim tlakovym vzduchem.

Napr. ten monitor pro MZ700 co mi ted prisel a mel castecne "vyvrezle
vnirnosti". Ten jsem opravil a vycistil tak,  ze nejdrive jsem to
ocistit ve stavu jak byl. Pak jsem ho opatrne rozebral. Poradne vycistil
vnejsi stranu monitoru. Zde opravdu hodne pomuze Cif. Pak jsem vzal kryt
do sprchy. Kdyz mne tam videla manzelka tak si myslela, ze ho tam snad
mam celeho a uz hledala privod 220V :-) ale tak drsny nejsem. Pomoci
kartacku se opravdu pekne vycistil. Trosku jsem par veci slepil
vterinovym lepidlem a ted je vse v naprostem poradku. Nastesti nebyl
poskozeny zadny zavit. Samozrejme musime vzit v uvahu ze je to pres 30
let stare. Pozor na to, ze vsechny originalni monitory Sharp maji
nozicky co se rozpadaji a neskutecne spini vse ceho se jen dotknou!
Proto vetsina monitoru uz dnes nema nozicky a je dobre je prekryt necim
nez to znecisti cely byt.

Ten nezazloutly pocitac byl podle vseho malo pouzivany. Ale byla na nem
obrovska vrstva prachu. Proto jsem to cele vycistil vcetne klavesnice.
Ta trvala mozna 4 hodiny. Je to strasna pakarna to delat.  Idelani na
vyndavani hmatniku je
http://www.gme.cz/pinzeta-pro-demontaz-io-dil-proskit-908-609-p731-009.
Kdyz se tlaci na 100% kolmo na klavesnici, tak se nic nemuze zlomit a
nakonec to povoli a vynda se to. Pak klasika, vse vycistit a desku jsem
ocistil lihem. Pri skladani klavesnice jsem udelal maly pokus a to ze
jsem si vsimnul, ze pri pouzivani klavesnice jsou nosice tlacitek trosku
osoupana a tak jsem tam dal malou vrstvu jemne vazeliny co se pouziva na
cyklisticka kola.

Napiste pripadne i ostatni jak co cistite at se muzeme ostatni inspirovat.

Radek