[SharpMZ] Muj MZ-1500 je bohuzel nefunkcni

Sillicon Sillicon na seznam.cz
Čtvrtek Červen 30 18:05:17 CEST 2016

Ahoj Michale,

pred par lety jsem resil neco podobneho s tim resetem u MZ800 a mel jsem
vadne to hradlo
74LS02 co slucuje externi a interni signal resetu a drzel mi CPU porad v
resetu.
Jinak topici pameti bych vyndal jako prvni to ze topi byva znamka toho ze
jsou v haji.
Samozrejmosti je proverit zdroj jestli je v poradku napeti i se zatezi,
pameti jsou na to prave
nejcitlivejsi a odchazi jako prvni.

Sillicon

---------- Původní zpráva ----------
Od: Michal Hucik - ORDOZ <ordoz na ordoz.com>
Komu: sharpmz na mail.ordoz.com
Datum: 30. 6. 2016 9:28:19
Předmět: Re: [SharpMZ] Muj MZ-1500 je bohuzel nefunkcni

"

Ahoj Zdenku,

je to pech, ale zrovna muj Sharp zrejme opravdu pochazi ze zatopeneho bloku
Fukusimy :(

Termokamera je zajimavy napad, nicmene vyvoj situace je takovy, ze po chvili
se mi zvednul odber desky cca o 1A a to i kdyz jsem vyndal z patic CPU i obe
ROM. Dale 3 z 8 pameti topi tak, ze na nich po par sekundach nejde udrzet
prst, takze veskera mereni se ted snazim delat co nejrychleji.

Prozatim jsem zjistil:

1) CPU ma /RESET = 0. Piskatkem jsem zjistil, ze signal do tohoto pinu je
priveden z 73LS08, coz je 2 vstupovy AND. Jeden vstup prijima pulz z
resetovaciho tlacitka - ten je OK a ma hodnotu 1. Druhy vstup je zrejme EXT_
RESET, ma hodnotu 0 a pochazi kdovi odkud - na GDG jsem ho vsak piskatkem
nenasel.

2) Nektere pameti HM4864-P2 topi jako blazen. Laboratornim zdrojem poustim
do desky 5V, nicmene na napajecich pinech tech pameti to dela 4.45V.
Na pameti, ktera zrejme topi nejvic:

Din = 2.60
/WE = 2.54
/RAS = 2.82
Dout = 2.61
/CAS = 2.68

A0 - A7 = 2.8 - 3.01

Uroven TTL by mela byt pro 0 v rozpeti 0 - 0.4 V a pro uroven 1 by mela byt
nad 2.4V ... Tedy vse by melo byt v urovni 1.

Pichnul jsem na RAS a CAS osciloskop, ale nic tam nekmita.

3) V podstate nejhorsi co se muze stat je to, ze bude v haji GDG. To ma 60
pinu ke kterym bohuzel neni neznam zadny popis. Zmeril jsem, ze do socketu
CPU leze 3.5MHz. Naslepo jsem zkusil pichnout osciloskop na konektor, ktery
slouzi pro krmeni video modulatoru a na pinech 4 a 5 vidim 15.7kHz a 60Hz.
GDG se tedy tvari tak, ze alespon delicky signalu jsou OK.

Bez schematka, ci alespon rozvrzeni spoju se v tom strasne spatne hleda.
Kdyz pominu tu vysokou teplotu na tech pametech, tak jedina zjevna chyba je
zatim to, ze je ta deska neustale v resetu, tak se pokusim nejak zjistit kam
je pripojeny 10. pin toho 74LS08 resetovaciho hradla. Vic mne prozatim
nenapada.

Michal