[SharpMZ] Muj MZ-1500 je bohuzel nefunkcni

Martin Lukasek martin.lukasek na artax.cz
Čtvrtek Červen 30 11:00:40 CEST 2016

Ahoj,

ty pameti bych urcite vymenil nebo aspon vypajel. Topi, zerou, to je nezdrave a dle mych zkusenosti obvykle kamen urazu. Termokameru mam taky celkem rad, pokud vyrazne topi jedna pamet na rozdil od druhe, tak je skoro tutove vadna, dela pak i to velke zatizeni a odpor plosnaku zpusobi ten ubytek. Myslim, ze kdyz ty topici pameti vyhodis, tak ubytek zmizi. Ten reset je horsi, chce to proste dotrasovat kam to vede nebo sehnat schema, coz by asi ocenilo vicero lidicek.

Krasny den

Martin

From: sharpmz-bounces na mail.ordoz.com [mailto:sharpmz-bounces na mail.ordoz.com] On Behalf Of Michal Hucik - ORDOZ
Sent: Thursday, June 30, 2016 9:30 AM
To: sharpmz na mail.ordoz.com
Subject: Re: [SharpMZ] Muj MZ-1500 je bohuzel nefunkcni

Ahoj Zdenku,

je to pech, ale zrovna muj Sharp zrejme opravdu pochazi ze zatopeneho bloku Fukusimy :(

Termokamera je zajimavy napad, nicmene vyvoj situace je takovy, ze po chvili se mi zvednul odber desky cca o 1A a to i kdyz jsem vyndal z patic CPU i obe ROM. Dale 3 z 8 pameti topi tak, ze na nich po par sekundach nejde udrzet prst, takze veskera mereni se ted snazim delat co nejrychleji.

Prozatim jsem zjistil:

1) CPU ma /RESET = 0. Piskatkem jsem zjistil, ze signal do tohoto pinu je priveden z 73LS08, coz je 2 vstupovy AND. Jeden vstup prijima pulz z resetovaciho tlacitka - ten je OK a ma hodnotu 1. Druhy vstup je zrejme EXT_RESET, ma hodnotu 0 a pochazi kdovi odkud - na GDG jsem ho vsak piskatkem nenasel.

2) Nektere pameti HM4864-P2 topi jako blazen. Laboratornim zdrojem poustim do desky 5V, nicmene na napajecich pinech tech pameti to dela 4.45V.
Na pameti, ktera zrejme topi nejvic:

Din = 2.60
/WE = 2.54
/RAS = 2.82
Dout = 2.61
/CAS = 2.68

A0 - A7 = 2.8 - 3.01

Uroven TTL by mela byt pro 0 v rozpeti 0 - 0.4 V a pro uroven 1 by mela byt nad 2.4V ... Tedy vse by melo byt v urovni 1.

Pichnul jsem na RAS a CAS osciloskop, ale nic tam nekmita.

3) V podstate nejhorsi co se muze stat je to, ze bude v haji GDG. To ma 60 pinu ke kterym bohuzel neni neznam zadny popis. Zmeril jsem, ze do socketu CPU leze 3.5MHz. Naslepo jsem zkusil pichnout osciloskop na konektor, ktery slouzi pro krmeni video modulatoru a na pinech 4 a 5 vidim 15.7kHz a 60Hz. GDG se tedy tvari tak, ze alespon delicky signalu jsou OK.

Bez schematka, ci alespon rozvrzeni spoju se v tom strasne spatne hleda. Kdyz pominu tu vysokou teplotu na tech pametech, tak jedina zjevna chyba je zatim to, ze je ta deska neustale v resetu, tak se pokusim nejak zjistit kam je pripojeny 10. pin toho 74LS08 resetovaciho hradla. Vic mne prozatim nenapada.

Michal