[SharpMZ] schema QD mechaniky

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Pátek Červenec 15 14:22:18 CEST 2016

Tak ten HOME signal to asi ma hlasit po celou dobu. Kdyz jsem z
mechaniky vyndal ven desticku s elektronikou, tak jsou na ni 2
magneticke prasatka, nad kterymi jezdi mechanika hlavy - ta ma na sobe
magnet. Po zapnuti motoru se roztoci disk a mechanika hlavy se pomoci
vačky zacne posouvat od kraje ke stredu. Ty prasatka identifikuji, ze
jsme s hlavou presli z koncove do pocatecni pozice, coz asi aktivuje
klopak se signalem HOME. Ve chvili, kdy jsem to zapnul s tim, ze deska s
prasatky nebyla pod hlavou, tak hlava na vačce behala tam a zpet, ale
HOME se neaktivoval.

Pripichnul jsem osciloskop na kablik od hlavy. Pri zapisu (formatu) na
nem behaji pulzy cca 25 mV, nicmene pri cteni z media tam neni ani
naznak jakehokoliv pulzu. Vypada to zatim tedy na vadnou hlavu.

Jeste se pokusim nejak prijit na to jak tu mechaniku rozebrat az k te
hlave a propiskam, zda treba neni prelomeny kablik, nicmene ta mechanika
se tvarila jako funglovka, kterou nikdy pred tim nikdo nepouzival, takze
bych na tento typ zavady moc nevsazel.
Predpokladam, ze spise nez novou hlavu, bude realne, ze sezenu novou
mechaniku. Mam proste letos nejak stesti na prusery :)

Michal