[SharpMZ] Chovani realneho FD radice u disket s "cizim" formatem

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Úterý Leden 26 13:12:45 CET 2016

Takze jsem vcera vyzkousel Vaskuv DSK ve svem emulatoru - tam mi bootuje
bez problemu.

Vysvetleni:

Vasek se dival do vypisu ROM a zjistil, ze tam cteni udajne probiha tak,
ze se cte VZDY multi sektorove. Cteci rutina si spocita pocet
prenesenych bajtu a jakmile je dosazeno pozadovaneho objemu, tak se
cteni ukonci - na jakykoukoliv zaverecnou kontrolu statusu se tam pry
uplne prdi a tedy je oplne jedno, ze se precetlo jen 1/2 sektoru, nebo
ze sektor ma pripadne mene, nez 256 bajtu. Fajn, i kdyz je otazkou, zda
takovy pristup ke cteni z media povazovat spise za slendryan, nebo
naopak za proziravu otevrenost k odlisnym formatum :)

Dnes jsem si tedy hodil na stul Sharpa s FDC. Nasel jsem 3
fungujici/bootujici diskety na kterych byly nejake cp/m. Pres cpcdisk ve
winXP jsem na tyto diskety nahral Vaskuv image a vysledek je bohuzel
takovy, ze mi vsechy 3 diskety skonci s FD: Loading error ...

Nejak mne v tuto chvili nenapasa jiny duvod, nez ten, ze ty diskety
nejsou OK, proto davam k dispozici Vaskuv image, aby to vyzkousel jeste
nekdo jiny.

Tady je image: http://duna.ordoz.com/dskvasek/out.dsk

Michal