[SharpMZ] Chovani realneho FD radice u disket s "cizim" formatem

Vaclav Peroutka vaclavpe na seznam.cz
Úterý Leden 26 07:54:57 CET 2016

Ahoj,

nechtěli byste si pánové změnit předmět ?

Abych se vrátil k původnímu tématu - včera jsem v emulátoru vyzkoušel, že
jsem schopen nabootovat z diskety, která má i bootovací stopu ve formátu 9x
512B. Vzhledem k tomu, že nemám tady u sebe FD mechaniku, nejsem schopen
zkusit, zda je to pouhá nedokonalost emulace, nebo se stejným způsobem bude
chovat Sharp s WD279x řadičem.

Pointou má být, že speciální nultá stopa pro boot Sharpa není nutná a lze
přímo použít diskety s formátem z PC. Nicméně podpora FAT na Sharpu je
rámcově asi i možná - anglicky FAT je tuk, ale do 10-15kB by se nějaká
ořezaná verze vejít mohla...

Vašek

"To chce profi karty typu EXTREME, ty jsou rychle a maji wear levelling a
pri vetsi kapacite disku bude prakticky nesmrtelna. Akorat tezko rict,
jak velke flash bloky maji uvnitr. Cteni z SD karty bude na 8bitech vzdy
rychle, ikdyz pujde o cinskou sracku. Problem bude jen s rychlosti
zapisu, ale zalezi na softwarove obsluze. Pokud system (na 8bitu) bude
zapisovat po skupinach sektoru najednou, pofrci to rychle. Pokud ale
budes obsluhovat v prubehu zapisu jeste nejakou strukturu fat32 a
zapisovat po sektorech, rychlost se hodne snizi... Autor esxdosu to
jednu dobu testoval.

VELESOFT