[SharpMZ] sndtracker - Load/Save opět a znovu

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Pondělí Leden 18 15:11:23 CET 2016

Ahoj Vasku,

mohu ti poskytnout svou fyzickou vrstvu, coz je ponekud sileny sam sebe
prepisujici floppy driver, ktery podporuje jak standardni FDC, tak i HD
upravu a rovnez i posunuty FDC v Unikarte.
Je to napsano v ASM (asxxxx) a upraveno tak, aby to bylo mozne
obsluhovat i z ceckoveho programu.

Podporu logicke vrstvy (blok totiz zpravidla neodpovida velikosti
sektoru), ani samotneho filesystemu vsak bohuzel hotovou nemam.

Pokud budes trvat na cp/m FS, tak bych zrejme alespon prozatim volil
cestu, kterou uz jsem ti nastinil v predchozim mailu:

Natahnout do pameti nejprve cp/m a az odsud spoustet sndtracker, kteremu
bych pri diskovych operacich premapoval pamet a prizpusobil interrupt
tak, jako je bezne v zivem cp/m. Potom bych volal standardni cp/m sluzby
BDOSu.

Pri vyvoji by ti vsak zrejme trochu komplikovalo zivot to, ze by jsi
svuj kompilat musel pokazde nahravat na cp/m disketu - tomu bych se
mozna vyhnul tim, ze bych kuchnul prislusnou cast ziveho BIOS, BDOS +
konfiguracni tabulku cp/m, napr. ve zdenkovem emu a jako binarku by jsi
to pak mohl vzdy pri kompilaci prilepit ke svemu programu.

O tom co kuchnout, z jakych adres a co volat si asi udelas nejlepsi
predstavu bud ze zdrojaku cp/m 3, ci 4, ktere jsou k dispozici na
scav.cz, nebo ze zdrojaku NIPOSu - ostatne kdyz o nem pisu, tak ten si
vlastne muzes cely prikompilovat k sobe a mas vystarano a muzses dokonce
zapisovat i na 8 bitovy HDD :))

Kdysi jsem si dal tu praci, ze jsem zdrojove kody NIPOSu upravil tak,
aby byl kompilovatelny v asxxxx .... ale ty asi stale pouzivas to
zpropadene PASMO, ze? :)

Michal