[SharpMZ] sndtracker - Load/Save opět a znovu

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Pátek Leden 15 11:07:01 CET 2016

Ahoj Vasku, snad se nebudes zlobit, kdyz poslu odpoved pres konferu.
Treba k tomu jeste nekdo neco pripise...

Ukladani souboru na disketu s sebou prinasi nutnost zaclenit do programu
tez nejaky FDC driver a obsluhu filesystemu, zatimco ukladani na CMT lze
vyresit elegantne jen s pomoci ROM, nicmene v dnesni dobe i nektere
jinak podotykam velice vyspele emulatory bohuzel zapis na CMT nepodporuji :)

Zacnu u MZFS:

- neskutecne neusporny
- fyzicky zapis je invertovany, coz znemoznuje napr. upravu dat primo v DSK
- kompatibilni jen s BASICem
- v ROM je (alespon myslim) pouze podpora sequencniho cteni alokacnich
bloku, chybi podpora prace s adresarem, bitovou mapou disku a podpora zapisu
+ ve tvem programu lze pouzit jiz hotove FDC a MZFS drivery, ktere jsem
v nedavne dobe dotesal
+ pro prenos dat mezi PC a DSK lze pouzit ten muj bastl, nebo Zdenkuv
emu (nevim vsak, zda prenasi obema smery)

CPM:

- pokud jeho implementaci beres vazne, tak ma pomerne velkou variabilitu
v moznostech sveho formatu, konfigurace vsak bohuzel neni k dispozici na
samotnem mediu, ale musi se precist z tabulky disku v operacnim systemu cp/m
- bud si musis napsat vlastni obsluhu a nebo musis mit v pameti kus kodu
z cp/m (tvuj program pokud si pamatuju bezi v MZ-700 a pouziva ROM(?),
musel by sis teda najit vhodne misto v pameti na program a na data a v
pripade potreby se prepinat do MZ800 modu)
+ skoro by se dalo rici, ze pomerne slusne kompatibilni
+ co se tyka PC prenosu, tak Zdenkuv emu dokaze z bezne cp/m diskety
data asi pouze cist, moje utility jsou na tom tusim podobne - oba vsak
natvrdo pocitame s tim, ze se bude vzdy jednat o beznou konfiguraci
media...
Pokud vim, tak existuje i nejaky Linuxovy program pro prenos souboru
obema smery - mam pocit, ze s nim experimentoval Jakub Ladman.

MRSFS:

Kompatibilni jen s MRSem. Podle toho co si vybavuju jak jsem se v nem
hrabal, tak se jedna o filesystem podobny DOS FAT. Fyzicky format je
podobny standardni cp/m. Logicky format vsak na pevno pocita s tim, ze
jeden blok je jeden sektor, coz mi prijde sikovnejsi.
Kdyby se nasel nekdo, kdo by chtel upravit ROM a BASIC pro nejaky lepsi
filesystem, tak bych mu asi po drobnych upravach doporucil prave tenhle.

UMZIX:

Ten asi pouziva nejaky ext2fs na fyzickem formatu z LEC cp/m?

Ramdisk:

Netusim, zda existuje nejaky ramdiskovy FS v BASICu ... mam takovy
pocit, ze neco v tomto duchu jsem videl, ale ruku do ohne bych za to
nedal. Jinak je tu samozrejme ramdisk pod cp/m ...

Unikarta - SD:

Pokud jsi hardcore Sharpista - srdcar, tak urcite pises svuj program
primo na Sharpu :) Nejake examply pro praci s repozitarem jsem kdysi
kamsi nahral... Jinak podpora je snad jen v Bohousove emulatoru - nevim,
zda i pro zapis.

Osobne jsem v drivejsich dobach pouzival ve Zdenkovem emulatoru SRAM
disk k tomu, ze jsem si na nej v MRSu presmeroval port tiskarny. Pak
jsem si nechal vytisknout zdrojak sveho programu a po ukonceni emulatoru
stacilo prejmenovat rd.dat na rd.txt

Jinak kdyz uz jsem se o tom rozepsal, tak jako data storage stoji za
zminku i emulovany HDD, ktery je ovsem k dispozici jen u Zdenka.

Pokud by jsi chtel, tak do sveho emulatoru muzu pridat sluzbu pro
ulozeni MZF tak, jako kdyby jsi pracoval s CMT - tedy pripravis header,
das treba do HL jeho adresu a pak pres IORQ oslovis emulator, ktery
otevre nabidku k ulozeni MZF.

Michal