[SharpMZ] pridana emulace QD

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Čtvrtek Únor 18 13:30:14 CET 2016

Ahoj Radku,

tech 32 souboru je limit v ROM ... filesystem, image, emulator, ani
virtualni QD takove omezeni nezna.

Co se tyka omezeni QD filesystemu, tak pocet souboru, na ktery je v
hlavicce QD vyhrazen 1 bajt, bude zrejme limitovan na 127. Jeden soubor
totiz zabere 2 bloky - header a telo. Max pocet bloku je 255, nicmene to
neni delitelne dvema.

Z toho co jsem dale vyzkoumal u filesystemu, tak datove bloky se zkladaji z:

- synchronizacni znacky
- 1 bajt typ bloku (0x00 - header MZF, 0x05 - telo MZF)
- 2 bajty velikost bloku
- telo bloku
- CRC

Tim je jasne urceno, ze velikost bloku nemuze byt vetsi, nez 0xffff.

Pokud by jsi zvolil svuj vlastni system organizace dat, tak samozrejme
touto hodnotou limitovan nebudes a muzes ulozit, ci nacist tolik, kolik
ti umozni samotne medium.

Co se tyka virtual QD, tak ten je vylozenym experimentem, ktery na PC
nema az tak velky smysl, nicmene na Unikarte v tom vidim potencial s
moznosti ukladat soubory za pomoci ROM primo na Unikartu.

Zdenkova i ma emulace je klasicky stavovy stroj, ktery kooperuje s ROM
tak, ze zna filesystem, reaguje na presnou specifikaci synchronizacnich
znacek, bloku, atd ... Pokud bude na Sharpu existovat alespon jedna
jedina smysluplna aplikace, ktera bude ke QD pristupovat jinak, tak ma
smysl uvazovat o emulaci v RAW mode - v takovem pripade bych vsak spise
uvazoval o binarni podobe image.

Jinak Zdenek zrejme urcil velikost QD image podle poctu bajtu, ktere ROM
posila pri formatovani media. Ja jsem to opsal podle nej, protoze QD
zatim k dispozici nemam, takze jsem udelal siulaci jeho emulatoru :)
Nevidim vsak problem v tom, aby se tato hodnota zvednula - pokud je
fyzicka mechanika ochotna zapisovat nad tuto hranici.

Michal