[SharpMZ] Sada desek pro QD

Radek Suk suk na softex.cz
Čtvrtek Únor 4 17:48:07 CET 2016

Ja se na to koukam pohledem rokem 1985 a musim vzit v uvahu ceny v te dobe.

Pekny prehled je napr. na
http://www.sharpmz.org/mz-800/images/ade1mz800_1.jpg a nebo vypis zde:

MZ-800 with 64kB RAM L249
Dual 5.25" FDs with I/F and cable L598
Quickdisk Drive with I/F L198

Proste strucne receno, QD si v te dobe mohl koupit bezny obcan zapadniho
nemecka ale floppyna byla uz hodne draha zalezitost. Sice FDD je
rychlejsi (250 KHz) a lepsi ale je take 2,5 drazsi. QD funguje na
principu, ze kdyz je zapnuty motor tak neustale dokola cte medium a tak
nejpozdeji za dve cteni mas natahnuty program. Takze do 10 sekund je to
nahrane. Vetsinou do 6 sekund. To je obrovsky rozdil oproti napr. CMT
kde basicu trva nacteni 5 minut.

Napr. u jednoho MZ80K vcetne dvou FDD mechanik co jsem kupoval z "NSR"
mi syn puvodniho majitele psal, ze to co posila je vyplata jeho otce za
pul roku. A ze mel nadstandardni plat jako technik. Proste FDD byla v te
dobe strasne draha zalezitost.  Rada Sharpistu alespon na mostecku si
mohla koupit FDD az po roce 1990 a posledni z nich az v roce 1993 kdy se
vse premistilo na PC a Amiga platformu. Nevim jak ostatni ale ja kdyz
jsem si prohlizel anglicky originalni navod tak jsem v roce 1988 jen
tise zavidel a myslel jsem si, ze toto nikdy nebudu vlastnit.

Radek