[SharpMZ] MZ-800 - palety a zobrazeni pixelu

Radek Suk suk na radeksuk.cz
Čtvrtek Srpen 18 13:54:54 CEST 2016

Venco ono to neni moc zahadne. Nelogicnost je jen proto, ze v hradlovem
poli neni dostatek mista pro vsech 16 barev a tak je mozno zmenit barvu
jen u 4 z nich.  V jednom registru "pallet enable switch", jenz ma dva
bity se nastavuje jakou "skupinu" barev vybirame pro pripadnou zmenu
barvy. Skupiny jsou ctyri. Proto je mozna kombinace 0 az 3. Na
http://www.sharpmz.org/mz-800/download
/MZ800_Technical_reference_manual.pdf na strane 23 je videt jak jsou
skupiny definovane a jejich barvy.  Neni to povinnost ale vetsina
programu udelaji to, ze nastavi "pallet enable switch" na nulu a
nasledne nastavi ctyri paletove registry na barvy:
cerna,modra,cervena,tmave purpurova. Ostatni barvy zustavaji puvodni,
protoze obchazeji nastaveni paletovych registru. Pri tomto nastaveni
muzes soucasne videt 16 barev na obrazovce. Napr. pro zobrazeni pekneho
obrazku je toto idelani nastaveni. Kdyz si nekdo chce hrat a udelat
nejake demo, tak muze napr. zmenit barvu paletoveho registru 1 kde je
bezne nastavena modra barva a dat tam cernou. To udela to ze vse co bylo
modre bude okamzite cerne. Takto zle zmenit barvu az 4 barev ale vzdy
pouze barev co jsou ve stejne skupine. Nikdy nemuzes zmenit treba barvu
cerne a zelene soucasne, protoze kazda patri do jine skupiny.

Take se da na to divat z jineho pohledu. VZDY je vybrana jedna skupina
ze ctyr. VZDY v teto skupine se barvy nastavuji pres pallete registr.
Takze tyto ctyri barvy co jsou nastavene v pallete registru se budou
zobrazovat a ne puvodni, jenz by se zobrazovaly v pripade ze by byla
vybrana jina skupina.

Radek