[SharpMZ] GDG

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Čtvrtek Duben 21 18:57:57 CEST 2016

Mimochodem, kdyz uz pises o tom GDG ... Obavam se, ze vse co se o nem
dalo neinvazivnima metodama zjist uz +/- vime. Dost toho bohuzel nevime:
napr. kdysi jsem se tu snazil trochu poodhalit jak tam presne funguje
ten WAIT, ktery to posila v MZ-700 rezimu. Mel jsem log analyzer
napichnuty do VRAM, ale z toho co se mi podarilo z CPU do GDG poslat
jsem zjistil asi tolik, kolik toho clovek zjisti o podvodnim zivote tak,
ze bude hazet granaty do rybnika... Stejne tak tajemny je HBLN, ktery
neni vyvedeny ven z GDG a jeho stav lze zjistit jen pres status. Podobne
je to se signaly VSYNC a HSYNC - ty, ktere vidime na status registru
totiz zarucene nejsou shodne s temi, ktere jsou zmeritelne na video
vystupu...

Veskere emulatory GDG jsou pouze simulatorem odpozorovanych vnejsich
funkci - ono taky proc by dnes nekdo napr.  psal emulaci, ci VHDL model
tak, ze by uvazoval o praci s DRAM, ktera vyzaduje specificke casovani
operaci - je naznaceno v SM-800...

Bylo by mozna fajn nejake GDG vypajet ven z desky a potrapit nejakymi
laboratornimi testy. Pripadne pro otrlejsi - rozleptat obal a nafotit
pod mikroskopem? :) Ja napr. vim o jednom Vaskovi, ktery ma v praci v
prizemi laborator s moc fajn mikroskopem :) Slo by takhle v dnesni dobe
reverzne zjistit co ten brouk presne dela?

Michal