[SharpMZ] Mam tuseni, ze letos na podzim porostou...

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Středa Září 23 23:07:02 CEST 2015

Milosi,

k emulaci i8253 ti muzu rict tolik, ze v DS se nachazi jen minimum
potrebnych informaci. Ja jsem nad timto obvodem sedel docela dlouho s
analyzerem a psal jsem vseliake mozne i nemozne programky pro Z80 s
pomoci kterych jsem vypozoroval ruzne kuriozni chovani. Objevil jsem i
nejake nedokumentovane kejkle, z nihz nektere jsem naimplementoval, jine
jsem si jen poznacil tuzkou na papir, ten jsem polil kavou, cajem a
pivem a nakonec jsem ho nechal pozvykat kocourovi a detem ... Po te co
papir nenavratne zmizel, tak uz jsem se rozhodl, ze hold to co jsem si
na nej poznacil a doposud nestihnul naimplementovat asi nebylo dulezite.
Pripadne at se s tim priste potrapi zase nekdo jiny.

To same by se v podstate dalo napsat i o PIO-Z80 ... Tyto obvody maji
krasne jednoduche datasheety, ktere ve skutecnosti sdeluji jen zakladni
uzivatelske informace. Rekl bych, ze v tomto ohledu uz je mnohem lepe
zname a zmeritelne chovani GDG.

Celoobrazovkovy rezim povazuji za zbytecny a v planu jej nemam.

Na snapshoty uz se mne ptali lidi mailem, takze tady je copy&pase toho
co uz jsem poslal jim:

Co se tyka podpory snapshotu, tak jsem o nich zatim neuvazoval ... i
kdyz pokud clovek neco uz par hodin krokuje, tak by si asi zaslouzil mit
moznost to ulozit :) Pokud vsak snapshoty vzniknou, tak pravdepodobne
nebudou kompatibilni s MZS. Jak uz tu bylo tusim drive receno, tak je
potreba u periferii ukladat mnohem vice informaci. Nevim treba, zda
Zdenek do MZS uklada latche, diky kterym se dostavaji periferie do
jakehosi mezistavu, kdy cast hodnoty jiz program odeslal, ale v registru
periferie jeste neni nastavena. Prikladem mohou byt vice nez 8 bitove
registry GDG, PSG, nebo CTC u ktereho je po zapsani dat jeste potreba
sledovat, zda uz prosla sestupna hrana vstupnich hodin, nez se zmena
doopravdy zapise z latche do citaciho registru. Take jsme se kdysi se
Zdenkem bavili o tom, ze jeho emu mozna neulozi spravny stav, pokud CPU
zrovna vykonava napr. LDIR, INIR, atp.
Celkove mi prijde plnohodnotne ukladani / nacitaji snapshotu jako
neskutecna drina, kterou asi potom malokdo oceni, takze se mi do toho
ani moc nechce, ale nechce se mi na druhou stranu delat ani zadny
kompromis ve forme vedomeho ukladani neuplneho snapshotu.

Tedy zkracene stacilo napsat, ze snapshoty v planu nemam.

Michal