[SharpMZ] Mam tuseni, ze letos na podzim porostou...

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Středa Září 23 22:48:39 CEST 2015

Jakube predpokladam, ze hovoris o Linux verzi. Jakou ti to hlasi, ze mas
verzi GTK? Ja mam v Linuxu 3.8.8 a do Win32 verze jsem pribalil verzi
3.8.1 - emulator vsak zatim verzi GTK jen reportuje a nikjak striktne
nevyzaduje zadnou konkretni verzi gtk 3.*

V adresari ze kterehou spoustis emulator by jsi mel mit adresar
./ui_resources - v nem jsem ponechal design okenek v otevrene podobe,
aby si s tim pripadne mohl kdokoliv pohrat. Kdyby vsak emulator tyto xml
soubory nenasel, tak by mel kricet.

Jinak v Linuxu, narozdil od Win mi GTK odmitalo vytvorit popup menu bez
toho, ze by jeho rodicem bylo nejake viditelne okno, takze se tam po
pravem kliknuti ve skutecnosti ovevre male okenko bez dekorace a s
tlacitkem, ktere rozbali popup menu. Ve win32 se po pravem kliku otevira
rovnou main menu.
Kdyz si toto Linuxove tlacitko-okno otevres, tak to ma trochu jine
chovani, nez by clovek cekal od popup menu ... Muzes si jej napr.
prekryt tim SDL oknem emulatoru a ten popup mit stale otevreny. Nicmene
nejakou dobu jsem to tady testoval a neziskal jsem pocit, ze je to
nepouzitelne, ci divne ... Spise neobvykle :)

V souvislosti s Linuxovou verzi emulatoru vsak znam jeste jeden bug o
kterem uz jsem nekterym klukum posilal info:

Kdyz je napr. zapnuta volba "Use CMT Patch" a v monitoru MZ-800
stisknete "C" (stejne chovani treba i u klavesy "F" pro floppy), tak
emulator otevre GTK3 filebrowser pro vyber MZF a preda tomu oknu focus,
tim padem okenni manager prestane posilat eventy do SDL okna a SDL
knihovna, ktera mi predava info o stavu klavesnice mi pak tvrdi, ze je
neustale stisknuto "C" - to se pak u vetsiny Sharp programu projevi tak,
ze se hryznou - kupodivu jen v malokterych se to projevi jako "ccccc".
V takovem pripadku je potreba znova klepnout do te zakousnute klavesy -
klepnuti do jine nepomuze. Az kdyz po tomto klepnuti obdrzi SDL info, ze
byla ta klavesa uvolnena, tak mi prestane blokovat klavesnici.

Michal