[SharpMZ] Chování šumů na skutečném HW a v emulátorech

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Úterý Říjen 13 10:20:27 CEST 2015

Ahoj Vasku, prepisu tvuj program pro krmeni PSG do reci naseho kmene :)

ld a,0xe1; %1 110 0 0 01 == nastaveni sumu : synchronni typ, 3.47 kHz
out (0xf2),a
ld a,0xf0; %1 111 0000 == attenuator sumoveho generatoru = 0, max hlasitost
out (0xf2),a
ret

Kouzlo celeho PSG je odhaleno treba tady:

http://sourceforge.net/p/mz800emu/code/HEAD/tree/trunk/src/psg/psg.c
http://sourceforge.net/p/mz800emu/code/HEAD/tree/trunk/src/psg/psg.h

Generovani periodickeho sumu zacina v aktualni verzi psg.c na radku 101.
Jedna se o 16 bitovy shift registr, kterym se cyklicky rotuje jeden bit.
Hodnota nulteho bitu shift registru je propojena se zvukovym vystupem.
Vysledkem by tedy vzdy melo byt jakesi pravidelne bzuceni.
Pro zajimavost pokud se generuje bily sum, tak je rotace tohoto shift
registru podrizena jakesi preudo nahodne funkci a proto jsou slyset ve
zvukovem vystupu nepravidelnosti. Tento zpusob generovani sumu je na
radku 97. (Stale se vsak tim registrem rotuje jen jedna jednicka.)

Tak jsem ted dohledal popis i s obrazkama, ale mazat uz se nebudu :)
http://www.smspower.org/Development/SN76489

Je zajimave, ze podle ucha ten tvuj priklad bzuci u Zdenka vyssi, mozna
az dvojnasobnou frequenci... Nejake snizeni tonu samozrejme muze u mne
zpusobovat scanovaci low-pass filtr, ale myslim, ze az tolik by to byt
nemelo. Sharpa si ted bohuzel na stul postavit nemohu, nicmene
porovnavam svym neskolenym uchem Zdenka, Bohouse a svuj posledni verejny
model emu a myslim, ze s Bohousem mame ten vysledny zvuk prakticky stejny.

Michal