[SharpMZ] Chyby pri snapshotoch MZS

Miloš milsa na atlas.sk
Sobota Únor 7 16:55:01 CET 2015

Ja by som len chcel poprosiť Zdeňka, keby sa pozrel na svoj emulátor. Je
tam chyba, kvôli ktorej sa nespustia časovače po nahratí MZS súboru do
emulátora. Problém vzniká hlavne pri hrách, kde nie je možné odštartovať
čítače. Napríklad Galao nahraté zo snapshotu nebeží (mám snap uložený
počas hrania hudby na začiatku levelu). V BASICu sa to prejavuje
zastaveným časom, čo ale nie je problém, pokiaľ sa nastaví čas. Vtedy sa
časovače spustia. V CP/M to tiež poznať, ak sa NC nahrá zo snapu. Stojí
tam čas.

Okrem toho som našiel ešte zopár drobnejších chýb v ukladaní MZS.
Neukladá sa border, čiže hodnota na porte $4cf.

Keďže mi bol poskytnutý zdroják knižnice pre ukladanie a otváranie MZS
pre zapracovanie do môjho emulátora kvôli kompatibilite, našiel som
chyby/nejastnosti aj v zdrojáku. Na adrese 18032h v MZS súbore je
informácia, že či PIO čaká na ďalší bajt. Nie je tam ale špecifikované,
či čaká na masku pre prerušenie alebo na bajt s nastavením bitov pre
vstup, resp. výstup. Myslím, že je veľmi malá pravdepodobnosť, že sa
táto chyba prejaví, ale môže sa stať, pokiaľ sa snap uloží tesne pred
zápisom nasledujúceho bajtu a PIO bude čakať iný typ údajov (maska / režim).

Dúfam, že sa Zdeněk na mňa nenahnevá, že to píšem cez konferenciu, ale
už som to v pár emailoch dávnejšie písal a zrejme mu to všetko chodí do
spamu (párkrát mi písal, že email našiel v spame).