[SharpMZ] MCE

zdeneka na seznam.cz zdeneka na seznam.cz
Pondělí Prosinec 28 12:15:26 CET 2015

Jen taková řečnická otázka: má smysl dnes vůbec něco ze Spectra předělávat? Jinak ZX2MZ není jen mýtus. Pracoval více méně na principu, že převáděnou hru bylo třeba si zahrát v upraveném emulátoru ZX Spectra, ve kterém se zachytávaly přístupy na porty a do paměti, které se lišily vůči Sharpovi. Z emulátoru vypadnul XML soubor, na jehož základě Roman v ZX2MZ na konkrétních adresách ve snapshotu ze Spectra umístil RST skoky na tabulku s emulací a celé to pak elegantně zabalil včetně inicializace obrazovky, registrů a ostatního HW do  jediného MZF souboru. Roman měl (a jistě i dneska má) spoustu geniálních myšlenek a na dobu, kdy jsme byli ohledně Sharpa docela v kontaktu moc rád vzpomínám.

Zdeněk

From: Miloš
Sent: Monday, December 28, 2015 11:57 AM
To: Počítače SHARP MZ a jejich emulátory
Subject: Re: [SharpMZ] MCE

Ahoj,

Ten ZX2MZ teda existuje? Niekde vo veľmi starých diskusiách som čítal, že niečo také vyvíjaš, ale vtedy to bolo v počiatočných štádiách. Dalo by sa o tom viac rozpísať ako to funguje, prípadne to zverejniť? Potom by mohlo konečne pribudnúť viac kvalitnejších hier pre Sharpa. Kvalitnejších myslím spracovaním prerábky, lebo 90 % hier je len ČB a s rýchlosťou 20 % originálu. Jediné, čo si z tej starej diskusie pamätám, že si využíval nejaké snapy z nejakého emulátora.

Miloš

Dňa 28. 12. 2015 o 10:56 Roman Dolejsi napísal(a):

  Ahoj Michale,

    dělám určitě test existence CP/M, nicméně si již nepamatuji jak. Kdybych ho nedělal, hodně programů by v MCE při zapnuté emulaci disku nefungovalo - např. hry převedené mým ZX2MZ velmi aktivně využívají RST odskoky na emulaci instrukcí - a ty by se beznadějně zasekly.

    Zkusím najít ty zdrojáky a dám je k dispozici.. Pak budeme moudřejší ;-) Kdybych to designoval teď, asi bych udělal detekci nějakého obsahu v paměti v momentu, kdy je PC registr na správném BDOS odskoku a podporoval několik CP/M variant. Uvidíme, jak jsem to realizoval před těmi 10 lety ;-)

  Zatím,
  Roman