[SharpMZ] FDC driver pro HD

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Sobota Květen 17 21:27:11 CEST 2014

Ahoj,

takze mam dobrou zpravu! FDC driver funguje i s HD disketama ... a
nejlepsi je, ze s nimi samozrejme bez problemu funguje uz ta verze
fddrv-0.3, kterou jsem zverejnil v lednu 2012! :))

Kdyz jsme to totiz v roce 2012 testovali, tak jsem akosi pozapomel, ze
pro praci s HD disketama je take potreba tomu memu driveru sdelit, ze se
jedna o HD disk. Tzn., ze v main.c je vzdy u cteni/psani HD stopy nutne
nastavit:

FDC_DRIVE_PARAM drive_params = FDC_SECTOR_SIZE_512 | FDC_MEDIUM_SIDES2 |
FDC_MEDIUM_CPL | FDC_MEDIUM_HD;

Jelikoz jsem vsak v te dobe nemel HD radic, tak jsem to testoval v
unikarte a ve Zdenkove emulatoru a tam se samozrejme na stav nejakeho
zbytecneho portu 0xDE nehledi :) Proto v emulatorech vzdy vse fungovalo,
ale na skutecnem radici to hazelo ve statusu RNF.

Fuzy: mam tady na disku trochu zmatek s verzema a po dvou letech uz si
houby pamatuju. Nasel jsem vyvojovou radu 0.x a radu 1.x ... Verze 0.3
je z ledna a je posledni zverejnena na mem webu. Verzi 1.1 jsem naposled
archivoval v kvetnu 2012.
Nejsem si jisty, ale ta rada 1.x je bud nejaky muj zapomenuty experiment
a nebo je to vyvojova vetev driveru, ktery jsem delal pro ten tvuj unix.
Mam pocit, ze jsme tam kvuli multitasku pridavali nejake funkce (?) ...
Kazdopadne v te vyvojove rade 1.x neni implementovana podpora interrupt
modu, a tim padem, ani podpora HD.