[SharpMZ] zalohovany ramdisk

Radek Suk suk na softex.cz
Úterý Březen 4 10:23:17 CET 2014

Ahoj Milane

Ja osobne jsem to tenkrat resil tak ze v domecku nad zdrojem jsem mel
umistene tri male bezne AA NiCd akumulatory. Mezi zdroj a vlastni
pocitac jsem dal vypinac ktery byl z boku. Takto mohl  zdroj v Sharpu
fungovat 24 hodin a dodavat energii do ramdisku. Akumulatory jsem mel
nastavene tak, ze to vydrzelo napajet samostatne cca dva dny. Dulezite
bylo ze kratkodoby vypadek 220V mi nesmazal data. Kdyz byl Sharp klub
tak jsem to pouze vypnul a domecek jsem si vzal sebou do Mostu a tam to
jen zapnul. Takto jsem nemusel brat cely pocitac. V Amavetu byly dva
pocitace ale bez zadne periferie. To vsak nevadilo, stejne si kazdy
prinesl co potreboval.

Pekny clanek ohledne refrese je http://www.nostalcomp.cz/dramtest.php.
Kdyz by jsi mel doma ten seznam vhodnych pameti pro ramdisk tak to zkus
naskenovat. Jestli nekdo ma neco dalsiho tak at to take naskenuje a
posle at se informace neztrati v case. Predstava ze prijdeme o
"kouzelnou knihu" mne mrazi :-). Take jestli nekdo ma schema te verze
3.3 nebo alespon vi jaky je rozdil mezi 3.1 a 3.3 at se ozve take. Dik

Pro zmenseni odberu z akumulatoru se musime zamerit na:
-odpory 2,7k
-ne555 - cmos verze
-zvazit kolik kondenzatoru je potreba na Ucc pro pameti - svodovy proud
-vybrat elektrolyt co ma maly svodovy proud
-C3 vybrat takovy s kterym to funguje jeste dobre. Myslim ze cykl 0,2s
by mohl byt tak akorat. To znamena 64KHz.
-vybrat pameti podle kouzelne knihy

Jinak pro normalni beznou praci je muj RRD urcite lepsi. Jedna baterie
CR2032 to udrzi pekne dlouhou dobu. Ted mam doma pamet M48Z2M1Y-70PL1 za
cenu 25USD a s tou chci si udelat zalohovany ramdisk.
Obsahuje baterii a tak neni potreba zadnou externi. Ma to kapacitu 2MB.
Take jsem si nakoupil GALy do zasoby a proto bych chtel vymenit 74193 za
Galy.

Radek