[SharpMZ] domecek

Radek Suk suk na softex.cz
Čtvrtek Leden 9 14:30:36 CET 2014

Kluci mozna by nebylo spatne prodiskutovat otazku "domecku". Vytvoril
jsem nove vlakno at se to da odlisit od jine diskuse.

V jinem prispevku Mikes pise:
Ahoj,
já jsem to nechtěl ani moc komplikovat, prostě přidat jednu 93 a větší
EPROMku(FLASHku).
Jenže pak mi připadlo, že tady mám doma v provozu jednu sestavu, kde je
ROMdisk, RAMdisk, QuickDisk, RS232 a FloppyDisk. To je vše v pohodě,
všechny desky jsou úzké, jen ten ROM a RAM disk je široký. Takže by to
chtělo:
1) nějaký domeček - jedna pozice široká, ostatní úzké
2) nějak spojit ROM a RAM disk.
Zatím jsem to vyřešil tak, že ROMdisk mám udělaný tak, aby se dal
oříznout na úzký rozměr. Tím by se zasunul do úzkého slotu a RAMdisk do
širokého. Nebo právě to spojení obou disků do jednoho. Jeden by byl
klasický RAMdisk a druhý pouze SROM disk, ale s kapacitou >> 64kB
Jinak ten ROMdisk by šlo realizovat jen dvěma tuším 4020, které by
naadresovaly celou FLASHku, protože stačí jen reset a inkrement čítače.
Pro RAMdisk by se použily ty 193.
Jo, ještě mě napadlo řešení se sériovou FLASHkou, ale to už by bylo něco
jiného. Musela by být další logika na její ovládání - momentálně zamítnuto.
To řešení (ala bastl) teď funguje k plné spokojenosti, jen je to velice
chatrné a nesmí se s tím moc manipulovat.

Mikeš

===================

Muj nazor je ze by to melo mit 5 az 6 pozic na zasouvaci desky - takove
jake se davaji do horniho slotu. Pak jednu (nebo dve) kam by se davala
deska co se dava do spodniho slotu. Otazka je jak hlubokou udelame
sachtu pro tech 5 a 6 pozic - zda uplne stejne jako ma sharp nebo radeji
hlubsi aby se nemuselo delat rozsireni a vse bylo zkryto uvnitr domecku.
Do domecku bych dal i samostatny zdroj +5V a asi i +12V. Take by bylo
vhodne tam dat relatko co by sepnulo napajeni ve chvili kdyz by se
zapnul vlastni Sharp.

Proc si myslim ze je ted dobra doba pro tuto diskusi je to, ze ted se
delaji krabicky pro pocitac Ondra - jiste budou casem mraky fotek na
webu Martina Lukaska. Zatim to neni zverejnene ale krabicky jsou dle
fotek co jsem videl opravdu luxusni.

Kdyz by nas byl urcity pocet a nekdo znas byl natolik sikovny aby udelal
podklady pro vyrobu tak by se mozna podarilo to udelat k spokojenosti vsech.