[SharpMZ] Video signaly Sharpa

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Pondělí Prosinec 29 11:46:29 CET 2014

Milosi, takhle vypada popis v mem GDG:

  *      Radkove casovani:
  *      =================
  *
  *      Hsync:             80 T
  *      Back Porch:       106 T
  *      Video Enable:     928 T
  *      Front Porch:       22 T
  *      -----------------------
  *      Cely radek:     1 136 T
  *
  *      Snimkove casovani:
  *      ==================
  *
  *      Vsync:            3 408 T       ( 3  radky )
  *      Back porch:      21 586 T       ( 19 radku + 2 T )
  *      Video enable:   326 032 T       ( 287 radku )
  *      Front porch:      3 406 T       ( 3 radky )
  *      ---------------------------------------------------
  *      Cely snimek:    354 432 T       ( 312 radku )
  *
  *
  *      Horni border:   136 T + 45 radku
  *      Screen:         200 radku
  *      Dolni border:   41 radku + 792 T
  *
  *
  *      Levy border:    154 T
  *      Screen:         640 T
  *      Pravy border:   134 T
  *
  *
  *      VS zacina (jde na 0) 976 T po zacatku HS.
  *      Resp. HS zacina (jde na 0) 160 T po zacatku VS.

Ovsem pozor! Minimalne u toho VSYNC se nejedna o ten samy signal, jaky
vidime na status registru. Viz. ta chyba, kterou jsi mi reportoval s tim
barevnym valcem v GP-simulatoru. Na status registru totiz nevidime
realny VSYNC, ale signal V_ENABLE, ktery jde na 0 s koncem borderu dole
a  zpen na 1 se zacatkem borderu nahore ... Je to tedy VSYNC prodlouzeny
o back a front porch ... V devel verzi sveho emulatoru uz to mam fixnuto
- na web jsem to vsak jeste nedal.
Netusim vsak, zda je na status registru a vsude jinde podobnym zpusobem
presentovan i HSYNC.

Co se tyka toho CKSW, tak musim rict, ze jsem na nej uplne zapomnel -
urcite by stalo za to premerit ty signaly i v zavislosti na nem ...
Nejsem si totiz vubec jisty, zda tento bit neni jen chimera...

Neco jineho je, kdyz se v Sharpu rozpoji propojka JP1 - pak se totiz
video vystup prepne do NTPL normy, delicka procesoru se prepne na 4,
takze se zvedne jeho frq a s tim se posunou nahoru i zvuky z PSG.
Nicmene podle toho co prozatim vime, tak zrejme zadny Sharp, ktery by
byl oficialne distribuovan v tomto nastaveni zrejme neexistuje.

Michal