[SharpMZ] CMT rychlost 1200 baudu

Radek Suk suk na softex.cz
Neděle Prosinec 14 17:42:25 CET 2014

Z vlastni zkusenosti z roku 1989 kdy jsem si hral s CMT, tak je dosti
casu na ruzne veci pri nahravani dat. Neni problem menit border,
vykreslovat obrazek spolu s ukazetelem casu a klidne i pustit nejakou
muziku. V te dobe jsem pouzival pevne konstanty na 1/1 a 1/2. Rychlost
1/3 jsem uz nemel rad a vetsi uz skoro nefungovala. Neni ale problem na
zacatku zaznamu, kdyz se vysila (az) 22000 Short znaku si zjistit jakou
rychlosti je to nahrane. Protoze log0 a log1 jsou trosku jine tak je
mozno i zjistit zda neni potreba pri nahravani zpet udelat obraceni
(XOR) signalu. Pak pri Tape Mark si overit ze vypocitane konstanty jsou
spravne a nasledne hodnoty pouzit ve vlastni rutine. Jen to chce mit
volny cas na hrani. Osobne kdyz bych mel volny cas tak bych udelal
rutinku takovou, jakou co ja vim nikdo neudelal a to ze 8253 bych
naprogramoval aby vyvolal ve spravnou dobu preruseni a to by precetlo
bit a ulozilo. Po RET by se to vratilo puvodnimu programu co by neco
delal treba vykresloval obrazovku a na konci (240+278uS) by se jen cetl
PC5 zda je nabezna hrana a kdyz by toto nastalo tak by se spustil opet
casovac 8253 + EI. Prerusovaci rutinka by mohla i reagovat tak ze pri
Long by vedela ze ma navic 220uS a mohla by delat jeste neco navic na co
by nebyl cas pri Short, treba dekompresi dat.

Radek