[SharpMZ] Stare projekty (Unikarta) + mk3

Michal Hucik - ORDOZ ordoz na ordoz.com
Čtvrtek Listopad 28 18:58:08 CET 2013

Ahoj Martine,

abych rekl pravdu, tak to pridani \r pred kazdy \n neni v pripade TCP
Ushellu zrovna nejjednodussi ... Obe varianty shellu, RS232 i TCP,
pouzivaji stejne jadro a stejne konstanty  - rozumej textove retezce z
FLASH. U RS232 celkem jednoduse pridavame CR pred kazdy LF ve vystupni
funkci sprintf(), ktera zpracuje retezec znak po znaku a ty pak odesila
rovnou na seriovy vystup.
V pripade TCP verze shellu vsak ty textove data odchazeji trochu jinou
metodou. Nejlepsim resenim by tedy bylo bud jejich "nastrihani" tak, aby
sel ven kazdy radek textu a kazda koncovka jednim samostatnym packetem,
coz je docela neekonomicke. Nebo vytvorenim dalsiho bufferu do ktereho
by se ty texty nejprve poskladaly ve spravnem formatovani - na coz zase
v pripade teto Unikarty nemame pameti na rozdavani. V pripade kratkych
textu ted odesilame obsah packetu primo z FLASH a v pripade, ze jde o
poskladanou odpoved, tak pouzivame univerzalni IO buffer Ushellu. To
znamena, ze napr. LANINFO jsem si tedy nejprve rozepsal a spocital
vsechny mozne kombinace delky vsech variabilnich textu a pak jsem to
natvrdo poskladal tak, aby jsme se vzdy vesli do maximalni delky toho IO
bufferu. Takze napr. pridanim dalsiho znaku ke kazdemu radku ve vystupu
z LANINFO by jsme museli cely prikaz preskladat tak, aby se nam tam zase
vesel. Ne ze by se jednalo o svetoborny problem, nicmene do jeho
finalniho vyreseni se mi ted moc nechce :)

Chtel jsem ti navrhnout at pouzivas putty ve kterem si lze zapnout
pridavani CR znaku, ale byl jsem docela prekvapeny, jak je ve win7
telnet v putty priserne pomaly (at uz pridava, nebo nepridava CR). Je
zajimave, ze kdyz se v tom samem putty pripojim pres ssh nekam do linuxu
a udelam telnet z nej, tak uz to zase beha krasne rychle. Vyrazne
rychlejsi uz byl ve windows telneti klient od Microsoftu, ktery zrejme
pouzivas, ale taky to nebyla zadna velka slava :(

Co se tyka auto disconnect timeoutu, tak asi nejlepsi bude
naimplementovat do shellu prikaz, kterym si bude mozne zmenit jeho
hodnotu, nebo jej uplne vypnout. Ten auto disconnect je tam hlavne
proto, ze kdyz je na Ushellu poveseny jeden klient, tak uz se tam
nepripoji zadny dalsi. Ja tady mam bezne otevreno treba 20 xtermu a
docela rychle zapominam, ze jsem v nekterem neco nechal otevrene :) Pro
debugovani pouzivam RS232. Prenosy souboru na SD provadim pres TCP shell
- je fajn, ze kvuli tomu uz ted nemusim zavirat terminal s debugovacimi
vypisy.

Dalsi testovaci verzi firmware se chystam vydat co mozna nejdrive.

BTW: tato nova konference uz ma v tuto chvili 41 prihlasenych ucastniku.
Nekteri dokonce ani nebyli prihlaseni na pandore - alespon ne pod
stejnou mailovou adresou. Musim rict, ze kdyz sem ted pisu o tom jak
neco programuju, tak mam i trochu tremu :)

S pozdravem -
     Michal Hucik